اجرای کامل قانون سوخت کم‌سولفور در ناوگان ملی

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قبل از موعد مقرر اجرای الزامات کنوانسیون جلوگیری از آلودگی دریا، اقدام به تدارک سوخت کم‌سولفور مطابق با قوانین به کشتی‌ها کرده است.

به گزارش مارین‌پرس، این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت کشتیرانی خاورمیانه و بازوی حمل‌و نقل دریایی کشور، همواره بر رعایت دقیق کلیه الزامات قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی بر روی کشتی‌های ناوگان تاکید داشته و در همین خصوص سابقه بازرسی و ممیزی‌های ادواری که از سوی مراجع دریایی مستقل ملی و بین‌المللی انجام می‌شوند کاملاً مبین این واقعیت است که به بهترین کیفیت و در بالاترین سطوح، قوانین بین‌المللی دریایی را در فرآیند کاری خود به اجرا می‌گذارد.

در همین راستا از ماه‌ها قبل آمادگی‌های لازم برای اجرای الزامات کنوانسیون جلوگیری از آلودگی دریا (مارپول) مربوط به استفاده از سوخت کم‌سولفور در کشتی‌های “ناوگان ملی” اجرایی شده و قبل از موعد مقرر اجرای الزامات در ابتدای ژانویه سال جاری میلادی(تعیین شده از سوی IMO)، تجهیزات کشتی‌ها به روزرسانی و سوخت منطبق (کم سولفور) برای استفاده کشتی‌های ناوگان تدارک شده است.

استفاده از سوخت کم سلفور از ابتدای سال ۲۰۲۰،‌ برای کشتی‌های جهان از جمله نفت کش‌های ایران الزامی شده است.

وزیر نفت پیش تر اعلام کرده بود که راه‌حل اصلی برای تامین گوگرد با سولفور پایین، بهینه سازی پالایشگاه‌های کشور است که در این زمینه پالایشگاه آبادان در دست اجرا است.

اکنون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به نمایندگی از وزارت نفت مکلف به تامین این سوخت است و پالایشگاه نفت شازند به عنوان اولین و تنها پالایشگاه موظف به تامین ماهانه ۴۵ هزار تن سوخت نیم درصد کم سولفور است.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تمرکز بر فرصت‌های سرمایه گذاری در شیلات موجب تحول در اقتصاد گیلان می شود

د تیر 30 , 1399
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : تمرکز بر فرصت های سرمایه گذاری در صنعت شیلات و تولید محصولات شیلاتی موجب تحول جدی در اقتصاد استان می شود.
فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسعه شیلات گیلان

شاید برای شما جالب باشد