موضوعات: اخبار شرکت‌ها

هزینه‌های شرکت نفت فلات قاره سالانه 300 میلیون یورو کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: هزینه‌های این شرکت در زمینه‌های حفاری، شناور، خدمات فنی و ... در 2 سال گذشته سالیانه 300 میلیون یورو کاهش یافته که رقم بسیار بزرگی بوده و کتمان این موفقیت بی‌انصافی است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش این خبرگزاری، حمید بورد افزود: در دو سال گذشته در بیشتر موارد به صورت جدی نسبت به سال 95 کاهش قیمت داشته‌ایم، از جمله هزینه شناورها 35 درصد و خدمات فنی 40 درصد نسبت به قبل با کاهش مواجه شده و قیمت‌های کاذب در چند سال گذشته شکسته شده است.

وی افزود: در شرکت نفت فلات قاره ایران اصلاحات ساختاری از نظر فرایند انجام کار و ضابطه‌مند کردن اجرای کارها انجام شده و نتایج درخشانی در بر داشته است. برای نمونه پروژه برنامه‌ریزی تعمیرات (CMMS) که در یکی دو سال گذشته به نتیجه رسیده اقدام ارزشمندی بوده است. همچنین تجمیع پروژ‌ه‌ها به صورت تخصصی و ضابطه‌مند کردن آنها باعث فسادستیزی در اجرای پروژه‌ها شده است. انضباط بالا در کمیسیون‌های کالا و قراردادها، بالا بردن آمار مناقصه‌ها و مزایده‌ها و افزایش رقابت نیز از اقداماتی بوده که باعث کاهش شدید هزینه‌ها و جلوگیری از بروز فساد در این شرکت شده است، برای نمونه در ساخت سکوهای این شرکت حدود 50 میلیون یورو هزینه شده است در صورتی که این میزان در شرکت‌های مشابه تا 120 میلیون یورو برآورد می‌شود. 

وی با بیان اینکه شرکت نفت فلات قاره ایران اصالتا شرکتی منضبط بوده و در مسیر قاعده‌مند و قانون‌مند قرار دارد، گفت:‌ وجود فساد در یک سازمان توسط نهادهای نظارتی رصد می‌شود که خوشبختانه این شرکت در چند سال گذشته عملکرد خوبی در این زمینه داشته و نمره قبولی از نهادهای نظارتی گرفته است. از همه مهم‌تر وقتی با پول کمتر خروجی بیشتری به دست آمده معلوم است که فساد بسیار کمتر بوده است.

وی آینده شرکت نفت فلات قاره ایران را درخشان توصیف کرد و گفت: خوشبختانه این شرکت تفاوت‌های اساسی با چند سال گذشته داشته و واقعا منضبط شده است چرا که تغییرات زیادی در کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلف داده شده و فرایندهای زیادی اصلاح شده است. 

وی در مورد پروژه‌های آینده این شرکت نیز گفت: تا پایان سال جاری پروژه‌های مهمی در شرکت نفت فلات قاره ایران به بهره‌برداری می‌رسد که پروژه نصب سکوی S1‌ میدان سلمان که جکت آن نصب شده، همچنین سکوهای 7 و 8 میدان هندیجان و نیروگاه قشم از این پروژه‌ها است.

انتشار
منتشر شده توسط:
شکیلا لشکری

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

4 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

4 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل