اشتغالزایی ۱۵ هزار نفری مجتمع کشت و صنعت مکران در کنارک

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مکران گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این مجتمع در منطقه ساحلی گوردیم کنارک اشتغالزایی غیرمستقیم ۱۵ هزار نفر و اشتغال مستقیم چهار هزار نفر را در پی خواهد داشت و نقشی مهم در تولید و رفع مشکلات بیکاری ایفا می‌کند.

کارگاه مجتمع کشت و صنعت مکران پرورش میگو

به گزارش مارین‌پرس، حسین صفایی اظهارداشت: مجتمع کشت و صنعت مکران با تلاش بخش خصوصی در حال انجام و یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه گذاری در سواحل مکران است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده تا پایان سالجاری فاز نخست مجتمع کشت و صنعت مکران به بهره‌برداری برسد افزود: راه‌اندازی این مجتمع نقش مهمی در توسعه صنایع شیلاتی و کشاورزی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مکران ادامه داد: عملیات ساخت این مجتمع در ۶ ماه اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده اما امید است طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کار را به موقع تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی بیان کرد: در این مجتمع اجرای پروژه پرورش میگو حدود ۱۲ کیلومتر مربع اختصاص و تقریبا هفت میلیون متر مربع خاکبرداری و خاکریزی داشته و در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی تمامی مراحل تکثیر، پرورش، عمل آوری و صادرات میگو دیده شده است.

صفایی تصریح کرد: همچنین در بخش پرورش ماهی در قفس( در دریا) تا آخر سالجاری حدود یکهزار تن پرورش ماهی و این ظرفیت با تکمیل پروژه به هفت هزار تن افزایش تولید ماهی در قفس پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه چابهار و کنارک ظرفیت‌های خوبی برای طرح‌های شیلاتی و کشاورزی دارند و می‌توانند به افزایش تولید و رونق اشتغال کمک کنند، خاطرنشان کرد: ساخت باغ‌های میوه‌های گرمسیری و گلخانه در گوردیم کنارک و اشتغالزایی هزاران نفر موجب خرسندی و زمینه ساز رونق توسعه و اشتغال است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مکران گفت: چابهار به سبب آب و هوا و خاک حاصلخیز برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مناسب است و می‌تواند در مدت کوتاهی سوددهی لازم را برای سرمایه گذار به ارمغان آورد و برای مردم منطقه نیز مؤثر باشد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شماره ۳۵ نشریه «بایندُر» منتشر شد

ج مرداد 10 , 1399
به گزارش مارین‌پرس، پرونده این شماره به موضوع دلایل عدم موفقیت هندی‌ها در پروژه توسعه بندر چابهار می‌پردازد. برای دانلود رایگان این مجله، روی لینک زیر کلیک بفرمایید: دریافت نشریه بایندر شماره ۳۵

شاید برای شما جالب باشد