۱۰هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان تولید می‌شود

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: با اقدام های توسعه ای ، ۱۰هزار تن میگو در مزرعه‌های پرورشی استان تا پایان سال جاری تولید می‌شود.

صنعت پرورش میگو در ایران

به گزارش مارین‌پرس، عبدالرسول دریایی افزود: این جهش تولید میگوی پرورشی در هرمزگان، برای افزون‌بر سه هزار نفر نیز اشتغال ایجاد می کند.

وی بیان داشت: این سایت‌های پرورش میگو در حال ساخت است که روند آن به منظور سرعت بخشیدن برای رسیدن به تولید پیگیری می‌شود و برخی تا اواخر شهریورماه و بقیه پایان سال جاری یه بهره‌برداری می‌رسند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین امسال در بخش پرورش میگو ۱۴طرح پرورش، ۱۱طرح تکثیر، ۴طرح برق‌رسانی به سایت‌های پرورشی، ۹ طرح پرورش‌ماهی در دریا و یک طرح تکثیر این نوع آبزی با اشتغال ۱۸ هزار و ۳۲ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های سال جهش تولید، افتتاح ۴۲ طرح شیلاتی شامل، ۳۹طرح آبزی پروری و ۳طرح در بخش صید و صیادی است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: ۲۸هزار و ۶۱۴تن آبزیان پرورشی در این استان تولید شد که با اقدام‌های جدید در سال جاری این میزان به ۳۴هزار و ۸۵۰تن افزایش می‌یابد.

دریایی یادآور شد: با افزایش روند گسترش مزارع پرورش میگو در استان، به زودی شاهد رونق بخشیدن به این صنعت خواهیم بود.

به گزارش مارین‌پرس، استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲۵درصد از منابع آبی هرمزگان را از دریا تامین می کنیم

د شهریور 17 , 1399
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: درحال حاضر تنها پنج درصد مصرف آب استان از منابع آب دریا تامین می‌شود که به دنبال افزایش این رقم به ۲۰ تا ۲۵ درصد هستیم.
تاسیسات آب شیرین کن آب دریا در هرمزگان

شاید برای شما جالب باشد