ساخت و نصب قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در هرمزگان آغاز شد

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ساخت و نصب قفس های پرورش ماهیان دریایی با ظرفیت ۵۰۰ تن در بندر صیادی چیروئیه این استان آغاز شد.

پرورش ماهی در قفس در سواحل ایران
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، عبدالرسول دریایی افزود: ساخت و نصب این قفس ها توسط مهندسان جوان و به همت صیادان هرمزگانی انجام شده است.

وی بیان داشت: طرح پرورش ماهی در قفس که به صورت داخلی و بومی انجام می شود، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز کشور، هزینه های آن نسبت به مشابه خارجی ۵۰ درصد ارزان تر است.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: این طرح موجب رفع کامل وابستگی تامین و نصب سازه های مورد نیاز این صنعت از خارج کشور می شود که رونق، توسعه، آبادانی و اشتغال زایی با تکیه بر اقتصاد دریا محور را به دنبال دارد.

دریایی اظهار داشت: هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳هزار تن بزرگترین و مهم ترین استان شیلاتی کشور است.

قفس پرورش ماهی و میگو در هرمزگان

وی ادامه داد: به همین منظور راه اندازی طرح های واگذار شده در این حوزه باعث ایجاد اشتغال افزون بر ۴هزار نفر، تامین پروتئین دریایی مورد نیاز کشور، کاهش فشار بر ذخایر طبیعی آبزیان و استفاده بیشتر از دریا بدون هیچ گونه برداشت از منابع آب شیرین خواهد شد.

به گزارش مارین‌پرس، بندر چیروئیه در ۶۵ کیلومتری غرب بندرچارک و در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه واقع شده است.

گفتنی است استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات یک قلاده فک خزری از تور ماهیگیران

س مهر 22 , 1399
یک قلاده فک خزری که در تور ماهی‌گیری صیادان گرفتار شده بود با کمک مرکز درمانی- تحقیقاتی فک خزری نجات یافت و پس از اطمینان از سلامتی در ساحل میانکاله رهاسازی شد.
نجات فک خزری از تور ماهیگیران میانکاله

شاید برای شما جالب باشد