ساخت و نصب قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در هرمزگان آغاز شد

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ساخت و نصب قفس های پرورش ماهیان دریایی با ظرفیت ۵۰۰ تن در بندر صیادی چیروئیه این استان آغاز شد.

پرورش ماهی در قفس در سواحل ایران

به گزارش مارین‌پرس، عبدالرسول دریایی افزود: ساخت و نصب این قفس ها توسط مهندسان جوان و به همت صیادان هرمزگانی انجام شده است.

وی بیان داشت: طرح پرورش ماهی در قفس که به صورت داخلی و بومی انجام می شود، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز کشور، هزینه های آن نسبت به مشابه خارجی ۵۰ درصد ارزان تر است.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: این طرح موجب رفع کامل وابستگی تامین و نصب سازه های مورد نیاز این صنعت از خارج کشور می شود که رونق، توسعه، آبادانی و اشتغال زایی با تکیه بر اقتصاد دریا محور را به دنبال دارد.

دریایی اظهار داشت: هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳هزار تن بزرگترین و مهم ترین استان شیلاتی کشور است.

قفس پرورش ماهی و میگو در هرمزگان

وی ادامه داد: به همین منظور راه اندازی طرح های واگذار شده در این حوزه باعث ایجاد اشتغال افزون بر ۴هزار نفر، تامین پروتئین دریایی مورد نیاز کشور، کاهش فشار بر ذخایر طبیعی آبزیان و استفاده بیشتر از دریا بدون هیچ گونه برداشت از منابع آب شیرین خواهد شد.

به گزارش مارین‌پرس، بندر چیروئیه در ۶۵ کیلومتری غرب بندرچارک و در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه واقع شده است.

گفتنی است استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات یک قلاده فک خزری از تور ماهیگیران

س مهر 22 , 1399
یک قلاده فک خزری که در تور ماهی‌گیری صیادان گرفتار شده بود با کمک مرکز درمانی- تحقیقاتی فک خزری نجات یافت و پس از اطمینان از سلامتی در ساحل میانکاله رهاسازی شد.
نجات فک خزری از تور ماهیگیران میانکاله

شاید برای شما جالب باشد