صید میگو در استان بوشهر ۸۲ درصد افزایش یافت

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در شش روز نخست صید بیش از ۱۲۵ تن میگو در آبهای استان بوشهر صید شد گفت: این میزان صید نسبت به شش روز نخست فصل میگو سال قبل ۸۲ درصد افزایش دارد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، منصور پاپری با اشاره به مشارکت 688 قایق و لنج صیادی در صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر اظهار داشت:  تاکنون 316 قایق و 372 لنج صیادی برای مشارکت در صید میگو در آبهای استان بوشهر مجوز صید دریافت کرده‌اند.

وی، با بیان اینکه میزان صید میگو در مدت شش روز نخست صید، 82 درصد نسبت به  فصل صید میگو سال گذشته افزایش دارد افزود: صیادان در این مدت 125 تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که69  تن میگو صید شده بود 82 درصد افزایش دارد.

 معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر افزود: روز گذشته لنج‌های صیادی در مجموع 36 تن میگو صید کردند که این میزان صید در یک روز توسط لنج‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل که 18 تن بود 98 درصد افزایش نشان می‌دهد.

صید میگو در بوشهر

پاپری با اشاره به صید میگو روزانه لنج‌ها و قایق‌ها تصریح کرد: به طور متوسط روز گذشته هر لنج 171 کیلوگرم و هر قایق‌ 35 کیلوگرم میگو صید کرد که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه صیادان میگوی ببری سبز و سرتیز صید می‌کنند خاطر نشان کرد: میگوی ببری سبز از بهترین گونه میگوی خلیج فارس است که بیش از 76 درصد میگوی صیادان استان بوشهر از نوع ببری سبز است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر خاطرنشان می‌شود: صید میگو با شناورهای بدون مجوز ممنوع است و با صیادان خاطی برخورد قانونی می‌شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طرح مدیریت یکپارچه سواحل شمال کشور اجرا می‌شود

ش مرداد 5 , 1398
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: طرح مدیریت یکپارچه سواحل شمال کشور اجرا می‌شود و برای هر شهرستان نیز برنامه عمل ویژه‌ای تدوین خواهدشد.
محمدرضا اله یار - معاون سازمان بنادر و دریانوردی

شاید برای شما جالب باشد