چینی ها با پهپاد زیرآبی ماهیگیری می‌کنند!

یک شرکت تجاری چینی پهپاد زیرآبی تولید کرده که با استفاده از یک دوربین پیشرفته و انتقال تصاویر دوربین به گوشی ماهیگیران، شکار ماهی‌ها را تسهیل می‌کند.

پهپاد زیرآبی چینی ماهیگیری و صیادی
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، تولید پهپاد زیرآبی برای تهیه فیلم و عکس از دنیای پررمز و راز دریاها و اقیانوس‌ها امر تازه ای نیست. اما عرضه پهپادی که به ماهیگیران امکان دهد بتوانند موقعیت ماهی‌های مختلف را لحظه به لحظه رصد کنند و از این طریق صید را تسهیل کنند، سابقه ندارد.

پهپاد یادشده که توسط شرکت چینی چیسینگ اینوویشن تولید شده پهپاد ماهی یاب اف ۱ نام دارد و کنترل آن به صورت بی سیم از طریق وای فای صورت می‌گیرد. برد این پهپاد حداکثر ۳۰ متر است و کنترل آن از طریق گوشی با استفاده از ایک اپلیکیشن سازگار با اندروید و آی او اس صورت می‌گیرد.

چهار پره این ربات حرکت آن را به سمت جلو، عقب یا کناره‌ها ممکن می‌کند. سازگاری با فناوری جی پی اس نیز ردگیری دقیق محل پهپاد و ماهی‌ها را تسهیل می‌کند. کیفیت تصاویر این پهپاد به ۱۰۸۰ پیکسل و ۳۰ فریم در ثانیه می‌رسد.

پهپاد یادشده می‌تواند تا عمق ۲۸ متری آب فرو برود و تصاویر خود را از محیط اطراف مخابره کند. این پهپاد اطلاعاتی همچون عمق و دمای آب را هم در کنار تصاویر نمایش می‌دهد. دوربین این پهپاد امکان تصویربرداری مادون قرمز را نیز دارد. نصب یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپری استفاده از این پهپاد را برای مدت ۴ تا ۶ ساعت ممکن می‌کند. قیمت این پهپاد ۷۰۰ دلار است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعتراض حقوقی ایران به سرقت سوخت صادراتی به ونزوئلا

چ شهریور 5 , 1399
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بابت توقیف کشتی های حامل سوخت صادراتی ایران به ونزوئلا، به سازمان جهانی دریانوردی اعتراض حقوقی کرد.
نفتکش

شاید برای شما جالب باشد