توسعه فعالیت‌های شیلاتی در هرمزگان نیازمند اجرای برنامه است

استاندار هرمزگان گفت: توسعه فعالیت های شیلاتی در استان نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است.

معرفی رشته شیلات
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، فریدون همتی روز جمعه در نشست توسعه فعالیت های شیلاتی استان هرمزگان افزود: استان هرمزگان موقعیت بی نظیری برای فعالیت های شیلاتی از جمله پرورش میگو و ماهی دارد و باید برنامه‌ها به گونه ای تدوین شود که با حفظ ذخایر و منابع پایه، توسعه فعالیت‌های شیلاتی را به دنبال داشته باشد.

 وی بیان داشت: توجه به تکمیل زنجیره‌های تولید در  شیلات  لازم و ضروری است و باید کل زنجیره تولید از تامین نهاده ها و تجهیزات تا بازار مصرف و صادرات را مورد توجه قرار داد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه یکی از موضوع‌های مهم بومی سازی، تکنولوژی‌های مورد نیاز در این بخش است، افزود: تجهیزات پرورش ماهی در دریا، که به عنوان یکی از فعالیت‌های رو به توسعه بوده و باتوجه به ظرفیت های موجود در استان است با استفاده از موسسه‌های دانش بنیان و افراد توانمند جهت بومی سازی تکنولوژی مورد نیاز مورد توجه جدی قرار گیرد.

همتی تصریح کرد: همچنین تولید و تامین لارو ماهی و میگو مورد توجه جدی قرار گیرد و نیاز طرح‌های پرورش میگو و ماهی تامین شود.

وی گفت: باید به سرعت واحدهای صنعتی شیلاتی که راکد و یا نیمه فعال هستند، شناسایی و جهت فعالیت این واحدها با ظرفیت کامل برنامه ریزی شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: قابلیت‌های صادراتی تولیدات شیلاتی و ارزآوری آن نیز یکی از موضوعاتی است که به طور جدی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مارین‌پرس، استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

مارین‌پرس خاطرنشان می‌کند:ظرفیت تولید ۱۱۳هزار تن انواع ماهیان دریایی در قفس،۵۰ هزار هکتار زمین‌های مناسب برای تولید میگوی پرورشی با امکان تولید۲۰۰ هزارتن در سال، وجود زمین‌های جدید پرورش ماهیان خاویاری در آب‌های داخلی استان، پرورش ماهیان گرمابی و تیلاپیا، امکان تولید و پرورش خیار دریایی، گیاهان دریایی و صدف‌های مرواریدساز، آرتمیا، لابستر از جمله ظرفیت‌های آبزی‌پروری هرمزگان است که به گفته کارشناسان حوزه کشاورزی می توان از این ظرفیت ها جهت ارزآوری هر چه بیشتر و جایگزینی با نفت استفاده کرد

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تهدید هند برای بستن مسیر واردات نفت چین

ج تیر 20 , 1399
هدید مسدود شدن مسیرهای حمل نفت برای بازار نفت جدید نیست اما تاکنون این تهدید از سوی یکی از مصرف کنندگان بزرگ جهان یعنی هند برای بستن مسیر واردات چین که یک مصرف کننده بزرگ دیگر است، صورت نگرفته بود.
تهدید هند برای بستن مسیر واردات نفت چین

شاید برای شما جالب باشد