۱۵ لاک‌پشت در پارک ملی دریایی نایبند عسلویه رهاسازی شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر عسلویه گفت: در ۲ روز اخیر ۱۵ قطعه لاک‌پشت سبز که وارد آبگیر شرکت مبین انرژی خلیج فارس شده بودند با همکاری عوامل آن شرکت به ساحل پارک ملی دریایی نایبند منتقل و پس از بیومتری و پلاک گذاری نسبت به رهاسازی آنها در دریا اقدام شد.

رهاسازی لاک‌پشت‌های سبز در ساحل پارک ملی دریایی نایبند بندر عسلویه

به گزارش مارین‌پرس، مصطفی موذنی افزود:در سال‌های گذشته نیز این برنامه به صورت مداوم پس از رویت حضور لاک‌پشت‌ها به این آبگیر بزرگ اجرا شده‌است. 

وی یادآور شد: جریان شدید و حجم زیاد آب در این آبگیر خارج سازی لاک‌پشت ها را با کندی مواجه می‌کند که به همین دلیل برنامه منظم ماهانه برای خارج و رهاسازی آنها تدوین شده‌است.

موذنی افزود: رهاسازی لاک‌پشت ها فرصت مناسبی را برای پژوهش و رهگیری آنها ایجاد کرده که در سال‌های اخیر بخوبی از این فرصت استفاده و پلاک‌گذاری مداوم آنها انجام می‌شود.

وی گفت: در این ارتباط شرکت مبین انرژی خلیج فارس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه محیط زیست همکاری مطلوبی داشتند. 

پارک ملی دریایی نایبند کجاست؟

به گزارش مارین‌پرس، پارک ملی دریایی نایبند به عنوان یک منطقه حفاظت‌شده در شهرستان بندر عسلویه استان بوشهر در سواحل خلیج فارس واقع است.

در سال ۱۳۵۷ خلیج نای‌بند همراه با بخشی از دماغه نایبند با مساحت ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده نایبند در فهرست مناطق حفاظت شده ایران قرار گرفت.

این منطقه همراه با مناطق دیگر از جمله دماغه نایبند و بخشی از آبهای خلیج فارس در سال ۱۳۸۳ به عنوان اولین پارک ملی دریایی ایران ثبت و اعلام شد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تدوین دستورالعمل صید ترال در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان

ی شهریور 23 , 1399
طی روزهای اخیر تصاویر متعددی از صید به روش ترال در آب‌های جنوب کشور منتشر می‌شود. این روش صید انتقاد بسیاری از فعالان محیط زیست را به دنبال دارد چرا که گفته می‌شود با هر بار کشش تور ترال حدود ۵ تا ۲۵ درصد محیط زنده بستر دریا از بین می­‌رود. مدیرکل دفتر حفاظت از سواحل دریایی سازمان محیط زیست می‌گوید که سازمان شیلات با همکاری سازمان محیط زیست دستورالعمل صید ترال در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را تدوین کرده است.
صید غیر مجاز و مخرب ترال

شاید برای شما جالب باشد