دستکاری اکوسیستم دریای خزر تبعات منفی به همراه دارد

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مخالفت با انتقال آب دریای خزر به سمنان، تأکید کرد: دست زدن به اکوسیستم دریای خزر تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

اسدالله عباسی اظهار کرد: عدم مدیریت صحیح پسماند و رهاشدن شیرابه‌های ناشی از دفن غیر اصولی زباله یکی از مهم‌ترین معضلات در استان‌های شمالی است.

عباسی صیانت و حفاظت از رودخانه، دریا و سواحل را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در این زمینه همه نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و محلی نقش مهمی ایفا می کنند.

وی همچنین با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان محیط زیست کشور در مورد نمایندگان استان‌های شمالی در مجلس، این صحبت‌های را غیر کارشناسی عنوان کرد و افزود: ایشان هیچ تعصبی نسبت به وجود زباله در استان‌های شمالی ندارند و پیگیر انتقال آب خزر به سمنان هستند. باید از ایشان سوال شود بر اساس کدام کارشناسی این کار قرار است انجام شود.

وی با اشاره به مخالفت با انتقال آب خزر، اظهار کرد: دریای خزر باید به همین شکل باقی بماند. دست زدن به اکوسیستم دریای خزر تبعات منفی به دنبال خواهد داشت به جای هزینه میلیاردها تومان اعتبار برای این کار و ایجاد نگرانی در افکار عمومی بهتر است آب‌های شیرین ورودی به دریا مدیریت شود.

منبع: اعتماد آنلاین

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه از بندر چابهار

ج مرداد 25 , 1398
میلوشکین سرگی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه از امکانات و زیرساخت‌های بندر چابهار بازدید کرد.
بازدید مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه از بندر چابهار

شاید برای شما جالب باشد