سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نوار ساحلی

سومین همایش ملی مدیریت منابع آب نوار ساحلی با حضور کارشناسان و مسئولان در دانشگاه علوم کشاورزی ساری برگزار شد.

به گزارش مارین نیوز، محمد شاه نظری استاد دانشگاه در همایش ملی مدیریت منابع آب نوار ساحلی با بیان اینکه پارامترهای مختلفی برای حفاظت از نوار ساحلی مدنظر قرار گرفته است گفت: حد بستر دریا در همه کشور براساس بالاترین میزان آب ایجاد شده مورد توجه است.

وی افزود: در حوزه دریای خزر، طبق قوانین باید خط حریم مرزی مورد توجه قرار گیرد و روش های دقیقی برای برآورد تغییرات ساحلی ایجاد شده داشته باشیم تا حریم دریا را مشخص کنیم.

وی درباره حریم رودخانه ها نیز گفت: در هر منطقه دریایی باید بحث های مختلفی نظیر زمین شناسی، ریخت شناسی و مطالعات مختلف را مورد توجه قرار دهیم زیرا این بحث ها بر دریا اثر می گذارند و حریم را متغییر می کنند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: مسائل اقتصادی، اجتماعی و توسعه ای منطقه نیز بر تعیین حریم دریا و رودخانه ها در نوار ساحلی تاثیرگذار است و با توجه به تجارت موجود در منطقه، حریم باید به گونه طراحی تا مناطق ساحلی از فرسایش و شتسشو حفظ شود و تغییرات اقلیمی اثر کمتری روی آن داشته باشد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سوخت رسانی به کشتی ها در بندر خلیج فارس ۳۲ درصد افزایش یافت

ش مهر 20 , 1398
طی نیمه نخست امسال سوخت رسانی به کشتی ها (بانکرینگ) در بندر نفتی خلیج فارس در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد افزایش یافت.
صنعت سوخت رسانی و بانکرینگ در بندر خلیج فارس هرمزگان

شاید برای شما جالب باشد