ماموریت “سنتینل -۶” ناسا ماه نوامبر پرتاب خواهد شد

ناسا ماهواره جدیدی به نام “سنتینل-۶ مایکل فرایلیچ”(Sentinel-۶ Michael Freilich)دارد که قصد دارد ماه نوامبر آن را پرتاب کند. تمرکز اصلی این ماهواره نظارت بر افزایش سطح دریا با دقت فوق العاده بالا خواهد بود.

Sentinel-6 Michael Freilich - ماهواره سینتل 6 با ماموریت دریایی و اقیانوسی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، ابزار دیگری که روی این فضاپیما قرار دارد، داده‌های جوی را بررسی خواهد کرد که این موضوع به بهبود پیش بینی‌های آب و هوا، ردیابی طوفان‌ها و بهبود مدل‌های آب و هوایی کمک می‌کند. ناسا و آژانس فضایی اروپا از سال گذشته روی یک پروژه ماهواره‌ای و بررسی تغییرات آب‌هوا و افزایش سطح دریاها در حال همکاری با یکدیگر هستند.

ناسا می‌گوید که هدف اساسی سنتینل-۶ اندازه گیری سطح اقیانوس‌ها است. ناسا می‌گوید که هر روز پرتاب ماهواره انجام نمی‌شود بنابراین جمع آوری اطلاعات مفیدتر درباره اقیانوس‌ها و جو بسیار مهم است. سنتینل-۶ حاصل همکاری ایالات متحده و اروپا است.

سنتینل-۶ یکی از دو ماهواره‌ای است که مأموریت کوپرنیکس سنتینل-۶/جیسون-سی اس را تشکیل می‌دهد. همچنین قرار است در این ماموریت اطلاعاتی جمع‌آوری شود تا به پیش‌بینی هوا، تغییرات دما در جو و رطوبت بپردازد. در این پروژه از دو ماهواره تحت عناوین “سنتینل-۶آ” و “سنتینل-۶بی” استفاده خواهد شد که به فاصله پنج سال از هم پرتاب خواهند شد.

تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ماموریت سنتینل-۶/جیسون-سی اس سابقه ۴۰ ساله سطح آب دریا را بررسی خواهد کرد و برای ناسا و آژانس فضایی اروپا اطلاعاتی دقیق‌تر و حساس‌تر راجع به رفتار انسانها برای تغییر زمین و آب‌وهوا فراهم خواهد کرد.

ماموریت  سنتینل-۶/جیسون-سی اس به دنبال چهار ماموریت ماهواره‌ای دیگر است که با همکاری ناسا و آژانس فضایی اروپا انجام شده است. این چهار ماموریت “TOPEX/Poseidon”، Jason-۱” ،” Ocean Surface Topography/Jason-۲” و “Jason-۳” بودند و طی سه دهه گذشته افزایش سطح اقیانوس‌ها را اندازه‌گیری کردند. این ماهواره‌ها اطلاعاتی را جمع‌آوری کردند که نشان می‌دهد هر ساله سطح دریاها ۰.۱ اینچ افزایش پیدا می‌کنند. بر اساس اندازه‌گیری‌های تخمین زده شده تا آخر قرن جاری، سطح آب دریاها حدود ۳ و نیم متر افزایش خواهد یافت.

ماهواره سنتینل-۶ همچنین با استفاده از GNSS-RO(سیستم ناوبری جهانی ماهواره – رادیو پنهان) اعماق جو زمین را بررسی خواهد کرد. GNSS-RO سیگنال‌های رادیویی ماهواره‌های ناوبری را برای اندازه گیری خصوصیات فیزیکی جو ردیابی خواهد کرد. این ماهواره به احترام مدیر سابق بخش علوم زمین ناسا، مایکل فرایلیچ نامگذاری شده است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برنامه چین برای انجام تمرینات نظامی بیشتر در سواحل شرقی

د شهریور 17 , 1399
دولت چین اعلام کرد از امروز دوشنبه تمرینات نظامی بیشتری را در امتداد ساحل شرقی و شمال شرقی خود انجام خواهد داد؛ تازه‌ترین مورد در مجموعه‌ای از تمرینات غیرمعمول پشت سر هم که با پس‌زمینه افزایش تنش‌های منطقه‌ای انجام می‌شود.
ناوچه‌های نیروی دریایی آزادی‌بخش جمهوری خلق چین

شاید برای شما جالب باشد