کیش جزیره هوشمند و قطب اقتصاد نوآور در منطقه خلیج فارس

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه هوشمندسازی جزیره کیش گفت: کیش یک جزیره هوشمند و نوآور و قطب اقتصاد نوآوری در منطقه خلیج‌فارس می‌شود.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش این خبرگزاری، سورنا ستاری در آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان منطقه آزاد کیش افزود: منطقه آزاد کیش ظرفیت زیادی در اکوسیستم نوآوری در منطقه دارد و پتانسیل  بخش خصوصی در این جزیره زیاد است.

وی با اشاره به اینکه این جزیره از نظر مقررات و بروکراسی، قوانین آزادتری دارد ،گفت:  اکنون دانشگاه‌های مطرحی از جمله صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر، در این جزیره سایت دانشگاهی دارند و فضای کیش فضای دانشگاهی است، مراکز دانشگاهی این جزیره هفت هزار دانشجو دارند که ۷۰ درصد آنها را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند.

ستاری گفت: حضور فعال دانشگاه‌های مطرح کشور در این منطقه، شرایط را برای انجام فعالیت‌های نوآورانه فراهم می‌کند، در همین راستا باید زیرساخت‌هایی در زمینه گردشگری، فین تک و حمل و نقل دریایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: الان زیرساخت‌های خوبی در زمینه‌ نفت و گاز و حمل و نقل دریایی در کیش وجود دارد که امیدواریم به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان، این اکوسیستم فعال‌تر شود.

ستاری بیان کرد: شرکت‌های قوی در حوزه بیوتک در کیش فعال هستند که می‌توانند فعالیت خود را با بهره‌مندی از حمایت‌ها در زمینه هوشمندسازی این جزیره توسعه دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: به زودی مردم کیش می‌توانند از فناوری‌ها و سرویس‌هایی که استارتاپ‌ها ایجاد می‌کنند بهره ببرند.

وی افزود: اکوسیستم مناسبی در کیش وجود دارد و می‌تواند اقتصاد مناسبی در کیش به وجود آورد که اول اهالی و بعد کل کشور از آن سود ببرند، به هر حال مطمئن هستم اتفاقات خوبی در کیش شاهد خواهیم بود و این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد نوآور در این جزیره  است.

ایجاد و راه‌اندازی برج نوآوری از محورهای اصلی در منطقه آزاد کیش

غلامحسین مظفری، رئیس سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم گفت: یکی از محورهای اصلی فعالیت در مجموعه های راهبردی منطقه آزاد کیش، ایجاد و راه‌اندازی برج نوآوری است و با توجه به ساختار موجود در این منطقه، زمینه خوبی برای فعالیت در حوزه‌های مختلف نوآوری و فناوری به خوبی مهیا است.

بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که امروز به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رسید، برج نوآوری در کیش تا اوایل پاییز امسال راه‌اندازی خواهد شد.

این مرکز فناورانه به منظور استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان پیشگام و صادراتی، استارتاپ‌ها، نهادهای تأمین مالی، شتاب‌دهنده‌ها و سایر نهادهای واسط ایجاد می‌شود.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

3 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

3 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل