نخستین رویداد تقاضامحور صنایع دریایی کشور ‌برگزار شد

نخستین رویداد تقاضامحور صنایع دریایی کشور به همت مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش این خبرگزاری، نخستین رویداد تقاضامحور صنایع دریایی کشور در تاریخ 12 شهریورماه در محل باشگاه کسب و کار دانش بنیان به صورت ارائه معکوس (Reverse Pitch) درحوزه های ریخته‌گری، شکل دهی (فورج)، ماشینکاری دقیق، مونتاژ سیستم و مواد پیشرفته برگزار شد.

در حاشیه این رویداد نمایشگاه نیازمندی های احصاء شده صنایع فعال در حوزه پیشرانه های دریایی برپاشد.

در این رویداد حدودا 70 دسته محصول و مجموعه ارائه شده است که بازار داخلی بالغ بر 500 میلیارد ریال دارد که با استقبال گسترده بازیگران حوزه دریایی و حوزه ساخت و تولید کشور همراه شد.

در حاشیه این رویداد بیش از 40 جلسه B2B بین صنایع متقاضی و تولید کنندگان و فناوران برگزار شد که منجر به انعقاد 15 تفاهم نامه همکاری به ارزش 50 میلیارد ریال گردیده است. رویداد های تقاضامحور به منظور رفع نیاز های فناوری و صنعتی کشور از طریق مذاکره مستقیم صنعتگران و صنایع متقاضی فناوری برگزار می‌شود.

‌در مراسم افتتاحیه این رویداد، از نرم افزار مدیریت دانش دریایی که با حمایت موسسه رده بندی ایرانیان تهیه شده است رونمایی شد.

این نرم افزار با کاربری در حوزه سیستم های مدیریت دریایی نظیرMLC ، ISPS و ISM (سیستم های مدیریت ایمنی، امنیت و کار دریایی) توسعه یافته است.

با توجه به اثرگذاری چنین رویدادهایی در رفع خلاها و نیازهای موجود در حوزه ساخت و تامین قطعات و سامانه های مورد نیاز صنایع دریایی، در صورت اعلام نیاز سایر بازیگران این صنایع، میتوان تداوم و ارتقا کیفی این رویداد ها را در دستور کار قرار داد.

منبع: مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌ جمهوری

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ربات زباله‌خوار دریا و اقیانوس‌ها

چ شهریور 13 , 1398
برای پاکسازی دریا و اقیانوس‌ها از زباله یک ربات با تکنولوژی پیشرفته که از آن به عنوان وال ای (Wall-E) آب نام برده می شود ، ساخته شده است که می تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای پاکسازی اقیانوس‌ها تلقی شود.
robot shark wasteshark - ربات زباله‌خوار دریا و اقیانوس

شاید برای شما جالب باشد