آغاز تحقیقات فیزیک دریا و ژئوماتیک دریا از غرب اقیانوس آرام

کشتی تحقیقاتی «KEXUE» از یک اسکله در شرق ساحل چینگدائو چین در یک ماموریت تحقیقاتی از بنیاد ملی علوم طبیعی چین به سوی اقیانوس آرام غربی عزیمت کرد.

کشتی چینی تحقیقاتی KEXUE ship

به گزارش مارین‌نیوز، کشتی تحقیقاتی KEXUE از یک اسکله در شرق ساحل چینگدائو چین در یک ماموریت تحقیقاتی از بنیاد ملی علوم طبیعی چین به اقیانوس آرام غربی عزیمت کرد.

در طول سفر 80 روزه مورد انتظار، 44 دانشمند از 12 موسسه تحقیقاتی و دانشگاه در این کشتی 40 پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف مانند فیزیک دریایی و ژئوماتیک دریایی را انجام می‌دهند.

این نخستین بار خواهد بود که مأموریت تحقیقاتی NSFC به مرکز اقیانوس آرام گسترش می‌یابد؛ در این مأموریت، تلاطم غرب اقیانوس آرام، تغییرات آب و تأثیر آن بر محیط زیست بررسی خواهد شد.

به گفته وانگ فن، مدیر انستیتوی اقیانوس شناسی، غرب اقیانوس آرام، یک منطقه ایده آل برای انجام علوم سیستم زمین و تحقیقات مرتبط با آن در محیط است.

دانشمندان چینی ساختار، تنوع و پویایی اقیانوس و نقش آن در تعدیل سیستم‌های اقلیمی را مشاهده ، شبیه سازی و درک خواهند کرد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قایق‌های سپاه «رادارگریز» و «بدون سرنشین» می‌شوند

ج مهر 19 , 1398
فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی دریایی سپاه قابلیت شناورهای آینده ندسا را «رادارگریزی» و «بدون سرنشین» بودن عنوان کرده‌اند؛ دو ویژگی که در صورت ترکیب با اصلی‌ترین مولفه قایق‌های تندرو سپاه یعنی سرعت، مثلث تهدید بالقوه‌ای را برای شناورهای دشمن به وجود می‌آورد.
قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه

شاید برای شما جالب باشد