برای نخستین بار در جهان یک قایق باری که از راه دور کنترل می شد محموله ای ۵ کیلوگرمی را از انگلیس به بلژیک برد. این کشتی مجهز به فناوری های مختلف از جمله دوربین و رادار است.
به گزارش ماریننیوز به نقل از دیلی میل، برای نخستین بار یک قایق باری که از راه دور کنترل میشود، محمولهای از صدف را از انگلیس به سمت بلژیک حمل کرد.
این محموله در یک قایق ۱۲ متری به نامSea-Kit به سمت اورستند در بلژیک حمل شد و جالب آنکه هیچ خدمهای روی قایق حضور نداشت.
این قایق به طور موفقیت آمیز محمولهای ۵ کیلوگرمی خود را به بلژیک رساند و در مسیر بازگشت نیز محمولهای را به انگلیس حمل کرد.
این در حالی است که گجت های مختلفی اطلاعات مربوط به این قایق را به اتاق کنترلی در اسکس (واقع در انگلیس) ارسال میکردند. در این اتاق دو کارمند مأموریت ۲۲ ساعت را رصد کردند.
این قایق انگلیسی مجهز به دوربین، رادار، میکروفون و تصویربرداری گرمایی است. علاوه بر این موارد یک سیستم بک آپخودکار در قایق وجود دارد تا امنیت آن را تأمین کند.
به گفته بن سیمسون مدیر شرکت SEA-KIT International Ltd (تولید کننده قایق) ، ماهها برای این سفر برنامه ریزیشده بود. او در این باره میگوید: این قایق پتانسیلهای زیادی دارد و میتوان قابلیت آن را برای فعالیتهای مختلف از حمل و نقل گرفته تا تحقیقات هیدروگرافی، مأموریتهای زیست محیطی یا امنیتی به کار گرفت.
کشتی مذکور میتواند با سرعت ۴ گره (۴.۶ مایل بر ساعت) و با ظرفیت ۲.۵ تن بار حرکت کند. همچنین کشتی مجهز به موتورهای هیبریدی (برقی- دیزلی) است.
کنترل کنندگان قایق از راه دور از سیستمی به نام Global Situation Awareness استفاده کردند که اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را از جی پی اس و رادارها دریافت میکند.
به گفته سازندگان این کشتی در صورت بروز مشکل در سیستم کنترل از راه دور، ویژگیهای خودکار کشتی فعال میشوند و از برخورد آن با کشتیهای دیگر نیز جلوگیری میشود.
منبع: مهرنیوز
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…