سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیاردتومانی در حوزه تفریحات دریایی پشت سدهای مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران به وجود ۱۱ سد کوچک و بزرگ در استان اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بابت تفریحات دریایی در سدهای استان سرمایه‌گذاری کرده است.

تفریحات و گردشگری دریایی پشت سدها با قایق و شناور تفریحی

به گزارش مارین‌پرس، بحث تفریحات آبی و گردشگری در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته، استان مازندران با دارا بودن ظرفیت‌های متعدد در کنار دریا از ظرفیت سدهای مازندران برای این جاذبه‌ها بهره گرفته است به‌طوری که مورد توجه است.

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اظهار کرد: در حال حاضر تفریحات آبی و گردشگری در سدهای شهیدرجایی، صلاح الدین کلای نوشهر، علی ملات نور، شیاده بابل، سنبل‌رود سوادکوه، دریاچه ولشت چالوس، برنجستانک سوادکوه، لفور گلورد و عباس‌آباد مستقر است.

وی به وجود ۱۱ سد کوچک و بزرگ در استان مازندران اشاره کرد و افزود: این امکانات با هدف استفاده مضاعف از تاسیسات، ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت عمومی برای بهره‌مندی همه افراد مستقر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران بیان کرد:  حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی بابت تفریحات دریایی در سدهای استان سرمایه‌گذاری کرده است.

ایجاد اسکله‌های تفریحی در ۱۳۴ نقطه از ساحل مازندران

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نیز به اجرای طرح ایجاد اسکله‌های تفریحی در ۱۳۴ نقطه از ساحل مازندران اشاره کرد و گفت: ۶۵ موافقت اولیه برای سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها صادر شده و ۱۵ پرونده دیگر در سازمان بنادر و دریانوردی در دست اقدام است.

وی افزود: دریا و ساحل آن فرصت بی‌نظیری در گردشگری مازندران محسوب می‌شود که قطعاً با همراهی دستگاه‌ها استفاده بهینه خواهد شد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عملیات کشش خط لوله دومین گوی شناور پارس دو با روش حفاری افقی تکمیل شد

س شهریور 25 , 1399
قائم مقام فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت: عملیات کشش خط لوله دومین گوی شناور فازهای منطقه دو پارس جنوبی برای نخستین بار در کشور با روش حفاری افقی جهت دار پایان یافت.
عملیات کشش خط لوله دومین گوی شناور پارس دو با روش حفاری افقی با شناور پشتیبان در سکوی دریایی

شاید برای شما جالب باشد