رشد ۵۵ درصد بنادر غرب در جابه‌جایی مسافر

در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری ۵۳۶ هزار و ۷۵۰ مسافر در بنادر غرب هرمزگان جابه‌جا شدند که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است. همچینین در این مدت ۵۱۸ هزار و ۴۸۳ نفر در مسیرهای دریایی داخلی این بنادر سفر کرده‌اند. این بخش نیز ۵۲ رشد داشته که بنادر غرب هرمزگان را به رتبه پنجم در بین سایر بنادر کشور رسانده است.

به گزارش راد و به نقل از تسنیم، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: جابه‌جایی مسافر از مبدا این استان در مسیرهای دریایی بین‌المللی ۲۷۱ درصد افزایش یافته است. از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، ۵۳۶ هزار و ۷۵۰ مسافر در بنادر غرب این استان جابه‌جا شدند که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته است.

مرتضی سالاری ادامه داد: همچنین طی این مدت ۵۱۸ هزار و ۴۸۳ نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس صورت گرفته که در این بخش نیز ۵۲ درصد افزایش به ثبت رسیده و این مهم رتبه پنجم را در بین سایر بنادر کشور به خود اختصاص داده است.

سالاری در بخش ترابری سفرهای بین‌المللی نیز بیان کرد: طی ۱۰ ماهه امسال، ۱۸ هزار و ۵۶۷ نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه‌جا شده‌اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۲۷۱ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به پهلوگیری ۲۵ هزار و ۵۷۵ فروند شناور در بنادر غرب هرمزگان با ۱۵ درصد افزایش بیان کرد: از این میزان تردد، یکهزار و ۶۸۸ فروند شناور بالای هزار تُن و ۲۳ هزار و ۸۸۷ فروند نیز زیر هزار تُن بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان به نجات جان ۴۰ نفر در آب‌های حوزه استحفاظی غرب استان طی این بازه زمانی توسط مرکز جست‌وجو و نجات دریایی (MRCC) اشاره کرد و ادامه داد: انجام این مهم با ۱۴ پیام اولیه و ۵۲ عملیات جست‌وجو و نجات انجام گرفته است.

گفتنی است؛ سامانه ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی بنادر غرب هرمزگان و کانال اضطرار دریایی ۱۶ vhf به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش حوادث دریایی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات کشتی کانتینری در لنگرگاه عسلویه

ی بهمن ۹ , ۱۴۰۱
یکشنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۱ گروه ترابران مدیر اداره بندر و دریانوردی عسلویه از نجات کشتی حامل ۴۷ کانتینر در مسیر بندرعباس- خرمشهر در آب‌های عسلویه و پهلودهی به این کشتی توسط یدک‌کش‌های عسلویه ۲ و نیمروز در اسکله خبر داد. به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از اداره کل […]