فعالیت خط کشتیرانی چابهار _ هند منظم شد | انعقاد قرارداد سه جانبه ایران، افغانستان و هند

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین ایران، هند و افغانستان منعقد شده است. این تفاهم‌نامه به‌منظور تردد ۸ فروند شناور است. همچنین هر ۲ هفته یکبار شاهد جابه‌جایی کالا بین هند و ایران از طریق مسیر دریایی چابهار خواهیم بود.

به گزارش راد، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار-هند، اعلام‌کرد: فعالیت این خط در کنار فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب رشد ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری شده است.

قاسم عسکری‌نسب، درباره فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار-هند اظهار کرد: در راستای توجه هرچه بیشتر به توسعه سواحل مکران بر اساس منویات مقام معظم رهبری و توسعه اقتصاد دریامحور به‌منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور بر اساس سیاست‌های دولت مردمی و برنامه‌ها و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی، فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار-هند مدنظر قرار گرفته است.

عسکری‌نسب توضیح داد: در راستای فعالیت هرچه بهتر کریدور شمال-جنوب تفاهم‌نامه مربوطه در حوزه ترانشیپ با شرکت کشتیرانی والفجر منعقد شده است و شناورهای با سایز ۲۰۰۰ TEU در راستای جابه‌جایی کالا از مسیر چابهار به هند و بالعکس تردد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار-هند موجب می‌شود کانتینر از هند به چابهار منتقل شود و مجددا بازگردد و تبادل کالا بین ایران و هند برقرار شود، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه مربوطه به‌منظور تردد ۸ فروند شناور است و هر ۲ هفته یکبار شاهد جابه‌جایی کالا بین هند و ایران از طریق مسیر دریایی چابهار خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کشورهای همسایه نیز به‌طور حتم از ظرفیت این خط منظم کشتیرانی استفاده خواهند کرد، گفت: فعال شدن خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار و نیز فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار-هند باعث شده است شاهد رشد ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار باشیم.

به گفته قاسم عسکری‌نسب، در راستای تفاهم‌نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان و فعالسازی کریدور شمال-جنوب، خط منظم کشتیرانی چابهار-هند مدنظر قرار گرفته است و به‌طور حتم مراودات تجاری بین ایران و هند را افزایش خواهد داد.

عسکری‌نسب با بیان اینکه فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار-هند موجب می‌شود هندی‌ها از مسیر نزدیک‌ترین بندر یعنی چابهار کالا را به ایران منتقل کنند و این مسئله موجب می‌شود سرعت عمل جابه‌جایی کالا افزایش و در عین حال هزینه حمل کالا کاهش یابد.

وی افزود: فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار-هند مورد استقبال صاحبان کالا قرار گرفته است و عموما از طریق بندر کلانتری کالا به ایران منتقل و تخلیه می‌شود. / پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۲۵ درصدی رفاه دریانوردان در سال ۲۰۲۲

س بهمن ۱۱ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس به نقل از سازمان بین المللی کار ILO؛ بر اساس گزارش‌های دریافتی از کشور‌های صاحب پرچم در سال ۲۰۲۲ میلادی استاندارد‌های کار، تأمین مسکن، حفاظت از سلامت و مراقبت‌های پزشکی دریانوردان ۲۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی افزایش  نشان می‌دهد. این گزارش حاکی است بر اساس […]