برگزاری دو دوره آموزشی دریایی در انجمن کشتیرانی

سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

از دیگر رسانه‌ها

دو دوره آموزشی شامل «مدیریت عملیات پایانه مسافر دریایی» و «مدیریت ریسک و بیمه» به همت مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از سی‌نیوز، در کلاس‌های آموزشی جدید این مرکز، دوره «فرآیندهای حمل‌و‌نقل مسافر دریایی » با حضور ۲۰نفر از دانش‌پژوهان و با تدریس کاپیتان سیامک علی اکبرزاده نصیری و دوره «مسئولیت مشترک در تصادم دریایی» هم با حضور ۲۰نفر از دانش پژوهان و با تدریس سهیلا اشرفی برگزار شد.

در دوره «فرآیندهای حمل‌و‌نقل مسافر دریایی » مسائلی اعم از استاندارد ایکائو، چمدان اول-چمدان آخر (زمان اشغال تسمه نقاله)، مدیریت تجهیزات و منابع انسانی (HRM) مدیریت بحران در مواقع بروز مشکلات پیش‌بینی نشده از قبیل اشکال در سیستم حمل‌ونقل یا قطع برق یا بروز حریق و… آموزش داده شد. همچنین دانش‌پژوهان آموختند که باید در پذیرش مسافر نیز بایستی مواردی همچون کنترل اطلاعات بلیت و صندلی/کابین و راهنمایی مسافر، جلوگیری از تجمع و بی‌نظمی- (اسکله و رمپ)، اعلام نکات ایمنی و سوار شدن از محل مجاز –رمپ یا پلکان را درنظر داشت و رعایت کرد.

در این دوره گفته شد که هموطنان مقیم خارج از کشور هر ۵ سال می‌توانند با شرط اقامت حداقل ۱سال (۶ماه آخر متوالی) لوازم خانه خود را از یک ماه قبل تا ۹ ماه بعد از ورود به کشور با طی مراحل گمرکی به کشور خود وارد کنند.

گفتنی است؛ مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی دوره مدیریت عملیات پایانه مسافر دریایی شامل کشتی مسافربری، ساختار پایانه مسافربری، فرآیندهای پایانه مسافربری، مقررات بین‌المللی پایانه مسافربری،تشریفات ورود و خروج مسافر دریایی، ایمنی در پایانه مسافربری، امنیت در پایانه مسافربری، اقلام ممنوعه و در آخر سنجش میزان کارایی پایانه مسافربری بود.

برگزاری دوره «مسئولیت مشترک در تصادم دریایی»

در دوره آموزشی «مسئولیت مشترک در تصادم دریایی» گفته شد که به موجب شرط مندرج در قرارداد حمل درباره مسئولیت مشترک دو کشتی در تصادم، بیمه گر جبران این زیان را در قبال خطرات مورد تعهد در این بیمه به عهده می گیرد. همچنین بیمه گذار تقبل می‌کند که هر گاه حمل‌کننده بر اساس شرط مذکور مطالبه زیان کند، بیمه‌گر را آگاه کند. در این صورت بیمه گر حق دارد به هزینه خود دفاع از بیمه‌گذار را در دعوی به عهده گیرد.

همچنین در مبحث آلودگی ناشی از بانکر سوخت کشتی‌ها در صورتی‌که محمولات کشتی در اثر هر اتفاقی مثل نشتی و سوراخ شدن و یا امثال آنها به دریا ریخته شود، آلودگی‌های جبران‌ناپذیر ایجاد می‌کند و به پاکسازی نیاز دارد که در این حالت نیز مالکان این کشتی‌ها باید این مبالغ را به شکل ضمانت‌نامه بانکی، وجه نقد و یا بیمه‌نامه براساس رویه‌های کشتیرانی کشور خود تهیه و به سازمان بنادر و دریانوردی خود تحویل دهند تا مراحل مرتبط با مجوزهای خروج طی شود.

گفتنی است مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی دوره مدیریت ریسک و بیمه در صنعت دریایی شامل مفاهیم اولیه و کلیات و مشترکات در بیمه‌های دریایی، انواع بیمه‌های دریایی، مشترکات بیمه‌های دریایی، آشنایی با انواع بیمه‌های بدنه و ماشین‌آالت (مرتبط با کشتی)، بیمه کرایه حمل دریایی (منافع)، پوشش ریسک بنادر، پوشش ریسک سازندگان شناورها، حمایت و غرامت و در آخر پوشش‌های مرتبط با کنوانسیون‌های دریایی بود.


منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترانزیت فرآورده‌های نفتی از طریق شبکه ریلی شمال

س بهمن ۱۱ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس، در دیدار مهدی دوستی استاندار هرمزگان و احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز، ترانزیت فرآورده‌های نفتی با استفاده از ظرفیت‌ های ذخیره‌سازی و لجستیکی شرکت ملی گاز، سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی از مبدأ آسیای میانه از […]