تمدید مهلت ارسال آثار به چهارمین همایش ملی توسعه مکران

مهلت ارسال مقاله به چهارمین همایش ملی توسعه سواحل مکران تمدید شد. پژوهشگران و صاحب‌نظران تا ۲۰ بهمن‌ماه فرصت دارند پژوهش و ایده‌های خود را به دبیرخانه چهارمین همایش ملی توسعه سواحل مکران ارسال کنند.

به گزارش راد، پژوهشگر میز همسایگان اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: صاحب‌نظرانی که در مورد سیاست‌گذاری مکران صاحب پژوهش‌های راهبردی و ایده‌‌هایی هستند تا ۲۰ بهمن فرصت دارند که پژوهش و ایده‌های خود را به دبیرخانه چهارمین همایش ملی توسعه سواحل مکران ارسال کنند.

محسن شرافتی‌نیا، از برگزاری چهارمین همایش ملی توسعه سواحل مکران با محوریت حکمرانی و تأکید بر دیپلماسی اقتصاد دریامحور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: صاحب‌نظرانی که درمورد سیاست‌گذاری مکران صاحب پژوهش‌های راهبردی و ایده‌هایی هستند تا ۲۰ بهمن فرصت دارند که برای دبیرخانه ارسال کنند.

پژوهشگر میز همسایگان اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق(ع)، سواحل مکران را از سه بعد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل ارزیابی خواند و افزود: در سواحل مکران فضاهایی وجود دارد که هنوز هیچ اقدامی در آن‌ها نشده و نیازمند سرمایه‌گذاری و اقدامات کلان است.

شرافتی‌نیا از فقر منطقه‌ای و وضعیت نامناسب معیشتی مردم در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان گفت و متذکر شد: اگر توسعه سواحل مکران محقق شود اشتغال پایدار برای مردم این منطقه و زمینه رشد اقتصادی فراهم می‌شود و نیروهای متخصص این منطقه نیز شناسایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه امکان پیاده‌سازی طرح‌های سرمایه‌گذاری مشترک ایران با کشورهای هم‌پیمان مانند چین و هند و روسیه و پاکستان در سواحل مکران وجود دارد، گفت: ما باید از ظرفیت تمام سواحل کشورمان و بخش خصوصی استفاده کنیم و به الگویی برای کشورهای در حال توسعه تبدیل شویم.

شرافتی‌نیا از انزوای جغرافیایی منطقه مکران گفت و تصریح کرد: محدوده شهر چابهار هنوز یک فرودگاه ندارد و این یعنی این منطقه از حداقل امکانات هم محروم است.

گفتنی است، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه امام صادق علیه السلام چهارمین همایش ملی توسعه سواحل مکران؛ با محوریت حکمرانی و تأکید بر دیپلماسی و اقتصاد دریامحور را در اسفندماه ۱۴۰۱ در محل بندر راهبردی جاسک و با حضور مقامات عالی کشوری و لشگری برگزار خواهد کرد.

کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، شورای راهبردی روابط خارجی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران، صندوق توسعه ملی، مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در این رویداد مشارکت دارند.

علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات می‌توانند به پایگاه رسمی دبیرخانه علمی همایش به نشانی www.makran.isu.ac.ir مراجعه نمایند.

مکران

فراخوان ارسال مقاله چهارمین همایش ملی توسعه سواحل مکران

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس‌های خیره‌کننده از شگفتی‌های اقیانوس

س بهمن ۱۱ , ۱۴۰۱
یازدهمین دورۀ مسابقۀ عکس هنر اقیانوسی که توسط موسسۀ راهنمای عکاسی زیر آب (Underwater Photography Guide) برگزار می‌شود به تازگی برندگان خود را شناخته است. در این دوره کت ژوو وون برندۀ جایزۀ بهترین عکس شد؛ او تصویری از یک اختاپوس مادر را به همراه تودۀ تخم‌هایش ثبت کرده بود. […]