فعال شدن ستاد استقبال از میهمانان نوروزی در بندر خرمشهر

فعال شدن ستاد استقبال از میهمانان نوروزی در بندر خرمشهر

 

به گزارش مرین‌پرس، نورالله اسعدی در نخستین نشست ستاد نوروزی بندر خرمشهر افزود: همه امکانات لازم برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی بندر خرمشهر فراهم خواهد شد.
وی ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی، به‌کارکیری شناور، قایق و خدمه آن به صورت شبانه روزی را از تمهیدات بندر خرمشهر در تعطیلات نوروزی بیان کرد و اظهار داشت: رودخانه کارون و گردشگری دریایی یکی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های توریستی خرمشهر به شمار می‌رود که همواره گردشگران و مسافران نوروزی نسبت به آن رغبت نشان داده‌اند.  

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: بر همین اساس و برای عمل به مسئویت‌های اجتماعی، اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نسبت به رونق این ظرفیت بکر و پیشرفت شهر نسبت به توسعه این ظرفیت توجه اساسی داشته است.  

اسعدی گفت: بندر خرمشهر در راستای توسعه گردشگری و شکوفایی اقتصادی منطقه هشت پست اسکله گردشگری دریایی در خرمشهر احداث کرد که در سال گذشته با استقبال گسترده گردشگران روبه‌رو و موجب ایجاد اشتغال و نشاط در سطح منطقه شد.

وی با اشاره به نشست هماهنگی و آماده‌سازی گردشگری دریایی برای ایام نوروزی دراداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: در این نشست مقرر شد شش فروند شناور و قایق با ۵۰ خدمه در دو شیفت و ۴۰ نفر بازرس، گارد و آتش‌نشان در  دو شیفت در ایام نوروز حضور پیدا کنند.  

اسعدی، استقرار چهار دستگاه کانکس، ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی و انجام تمهیدات لازم برای ارائه خدمات ایمنی را از برنامه‌های اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر در نوروز ۱۴۰۲ بیان کرد و افزود: هماهنگی بین بخشی برای حمایت از دستگاه‌ها و تشکل‌های گردشگری و خدمات مسافری در منطقه انجام خواهد شد.
رودخانه کارون، سواحل اروندرود، موزه دفاع مقدس، گردشگری دریایی، یادمان شهدای شلمچه، مسجد جامع، بازار ته‌لنجی، ماهی و اسکله‌های بندر خرمشهر از جاذبه‌های خرمشهر محسوب می‌شود.
پیش‌بینی می‌شود با کاهش همه گیری ویروس کرونا، شمار گردشگران نوروزی در خرمشهر افزایش قابل توجهی داشته باشد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اقتصاد ایران، دریامحور نیست | راد

ی بهمن ۱۶ , ۱۴۰۱
به گزارش راد، اقتصاد دریا محور که در عرف بین‌الملل به آن اقتصاد آبی یا blue economy ـ برگرفته از رنگ آبی گستره‌های دریایی ـ گفته می‌شود، در واقع، در برگیرنده کلیه فعالیت‌های اقتصادی مربوط به عرصه‌های آبی و سواحل مانند شیلات، گردشگری و حمل‌ونقل دریایی و همچنین صنایع نوظهور […]
رونق فعالیت‌های دریایی با احداث ۴ پست اسکله رمپ در بندر دیر