سرمایه گذاری در پروژه بازیافت زائدات شناور‌ها در مجتمع بندری امام

سرمایه گذاری در پروژه بازیافت زائدات شناور‌ها در مجتمع بندری امام

به گزارش مرین‌پرس از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، نادر پسنده در جریان بازدید از فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی اظهار داشت: یکی از الزامات بین‌المللی، حفاظت از محیط زیست دریایی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

‎وی افزود: با سرمایه‌گذاری که در دو پروژه بزرگ در بندر امام خمینی و همچنین بندر شهید رجایی صورت گرفته، این بنادر به تأسیسات و تجهیزات دریافت و بازیافت زائدات شناور‌ها مجهز شدند.

‎پسنده با بیان اینکه این تأسیسات با بالاترین استاندارد‌های ممکن ایجاد شده و به خوبی در حال فعالیت هستند، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا تأسیسات و تجهیزات دریافت و بازیافت مواد زائد شناور‌ها را در دیگر بنادر کشور راه‌اندازی کند.

‎مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این تأسیسات در راستای اجرای الزامات کنوانسیون بین‌المللی دریایی مارپُل با هدف پیشگیری و مبارزه با آلودگی در دریا و آبراهه‌ها راه‌اندازی شده‌اند.

‎به گفته پسنده، با اجرایی شدن این پروژه، افزون بر توسعه و رونق بازرگانی در منطقه، بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه رعایت استاندارد‌ها و الزامات بین‌المللی دریایی افزوده شده است.

بندر امام خمینی دومین بندر راهبردی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فعال شدن ستاد استقبال از میهمانان نوروزی در بندر خرمشهر

ی بهمن ۱۶ , ۱۴۰۱
  به گزارش مرین‌پرس، نورالله اسعدی در نخستین نشست ستاد نوروزی بندر خرمشهر افزود: همه امکانات لازم برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی بندر خرمشهر فراهم خواهد شد.وی ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی، به‌کارکیری شناور، قایق و خدمه آن به صورت شبانه روزی را از تمهیدات بندر خرمشهر در تعطیلات نوروزی […]