تصویب و ابلاغ دستور العمل صید ترال با نظارت شورای امنیت ملی / هیچ کشور خارجی اجازه صید در آب‌های ایران را ندارد

تصویب و ابلاغ دستور العمل صید ترال با نظارت شورای امنیت ملی / هیچ کشور خارجی اجازه صید در آب‌های ایران را ندارد

به گزارش مرین‌پرس، سید حسین حسینی در نشست خبری که به مناسبت ایام دهه فجر در محل این سازمان برگزار شد از رشد سه هزار و ۷۰۰ درصدی صنعت شیلات از زمان آغاز انقلاب تا کنون خبر داد و گفت: بخش شیلات با تولید یک میلیون و ۲۵۶ هزار تن آبزی، دارای رتبه ۲۲ در جهان و رتبه ۱۲ در آسیا است.
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: ایران در حوزه صید و صیادی در منطقه غرب آسیا صید و صیادی رتبه اول و آبزی پروری رتبه دوم را داراست.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین میزان تولید در بخش صید و صیادی را ۷۰۲ هزار تن و در حوزه آبزی پروری ۵۵۷ هزار تن اعلام کرد.
وی خاطر نشان کرد: کل سطح زیرِ کشت پرورش ماهی و میگو ۸۱۶ هزار و ۶۶۵ هکتار است که در برنامه تحولی وزارت جهادکشاورزی قرار است به دو برابر افزایش یابد.
رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: برنامه‌های مدون و راهبردی بر اساس مطالعات جامع در سه محور افزایش بهره‌وری در مزارع موجود با استفاده از مکانیزاسیون و هوشمندسازی، استفاده از ذخایر کمتر برداشت شده و استفاده از آب‌های شور، لب شور و سواحل در دستور کار است.
حسینی در ادامه گفته‌های خود به برنامه‌های مدون سازمان شیلات جهت ارزان سازی و افزایش سرانه مصرف آبزیان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا با اقدامات مناسب، نگاه مردم را نسبت به آبزیان به عنوان اقلام غذایی لوکس تغییر دهیم.
وی خاطرنشان ساخت: افزایش تولید و کمک به اقتصاد تولید کنندگان نقش مهمی در کاهش قیمت آبزیان برای مصرف کنندگان خواهد داشت.
وی در ادامه در خصوص صید ترال در آب‌های کشور و ممنوعیت صید صنعتی نیز گفت: به هیچ عنوان، کشور خارجی اجازه صیادی در آب‌های کشورمان را نخواهد داشت و با شدت بر مواضع خود در این خصوص تاکید داریم.
حسینی با اشاره به اینکه دو سال از ممنوعیت صید صنعتی در آب‌های عمیق می‌گذرد، بیان داشت: برای رفع این مشکل و بازگشت فعالیت‌های صیادی توسط صیادان بومی در آب‌های عمیق، دستورالعمل صید ترال با روش استاندارد با نظارت شورای امنیت ملی و برخی از ارگان‌های دریایی تصویب شده است.
وی با اشاره به اینکه این مصوبه جهت اجرایی شدن ابلاغ نیز شده است، گفت:، اما از آنجاییکه هنوز حساسیست‌هایی نسبت به صید صنعتی در آب‌های جنوبی وجود دارد، در حال حاضر به دنبال ایجاد آرامش فکری در بین بومیان و صیادان محلی قبل از شروع فعالیت‌های صیادی ترال هستیم.
رئیس سازمان شیلات، بیان داشت: امیدواریم هر چه سریعتر نگرانی‌های افکار عمومی در خصوص فعالیت‌های صید صنعتی در آب‌های عمیق دریای عمان برطرف شود.
وی در ادامه گفته‌های خود در خصوص گران شدن قیمت تُن ماهی نیز گفت: صید تُن ماهیان کاهشی نداشته است که منجر به افزایش قیمت کنسرو تن ماهی شود؛ آنچه باعث افزایش قیمت تُن ماهیان شده به افزایش قیمت سایر هزینه‌های تولید طی فرآوری و تولید کنسرو، مربوط می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایران، کریدور اقتصادی حیاتی برای روسیه

چ بهمن ۱۹ , ۱۴۰۱
روابط ایران با روسیه هم از یک رابطه از سر ناچاری در برابر تحریم‌های غربی، به رابطه‌ای بر پایه جاه‌طلبی‌های مشترک تبدیل شده چراکه هر دو کشور خواهان بازتعریف جایگاه ژئوپولیتیک جهانی خود، فارغ از نفوذ و مزاحمت‌های غربی هستند. ایران به یک کریدور اقتصادی حیاتی برای روسیه تبدیل شده […]
ایران، کریدور اقتصادی حیاتی برای روسیه