معرفی کاوشگر خلیج فارس با کاربری گردشگری در نمایشگاه تهران

معرفی کاوشگر خلیج فارس با کاربری گردشگری در نمایشگاه تهران

کاپیتان سید حسن گیتی پسند در گفتگو با مرین‌پرس اظهار داشت: کاوشگر خلیج فارس با هدف کاربری در زمینه توریسم علمی و اکوتوریسم در قالب غرفه‌ای مجزا در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران معرفی شده است.
مدیر‌عامل شرکت دریای طلایی کاسپین ادامه داد: این اقدام که در راستای تفاهم نامه به امضا رسیده ما بین پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و پارک ملی علوم و فنّاوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به امضا رسیده ، قرار است فعالیت توریسم علمی و اکوتوریسم با کاوشگر خلیج فارس را به زودی در آبهای خلیج فارس و دریای عمان آٰغاز کند.
وی اظهار امیدواری کرد: معرفی کاوشگر خلیج فارس جهت فعالیت‌های توریستی در نمایشگاه بین‌المللی تهران، بتواند نقش موثری در تبلیغات و جذب گردشگران علاقه مند جهت گشت زنی علمی و اکوتوریستی در خلیج فارس و دریای عمان فراهم کند.
کشتی تحقیقاتی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی با کمک تجهیزات و امکانات مدرن و پیشرفته آنالیزهای شیمیایی، زمینی، فیزیکی، زمین‌شناسی از آب و رسوب دریا نمونه‌برداری می‌کند. همچنین این کشتی ضمن بررسی وضعیت آلودگی و آلایندگی‌های خلیج‌فارس، از بروز مشکلات زیست‌محیطی دریایی جلوگیری می‌کند. این شناور با گشت‏‎های خود در ساحل و فراساحل پارامترهای متنوعی از جمله شیمیایی شامل ژئوپلانکتون‌ها، آلایندگی موادمغذی، فلزات سنگین، آلودگی‌های نفتی و فیزیکی شامل شناسایی جهت جریان، ارتفاع موج در جزر و مد دریا و زیست شناسی، زمین شناختی و هواشناختی را مورد ارزیابی و اطلاعات جامعی از خلیج فارس و تنگه هرمز  را در اختیار کشور قرار می‎‌دهد که قرار است بخش گردشگری دریایی نیز به وظایف این کشتی تحقیقاتی نیز افزوده شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره‌برداری بزرگترین سیلوی غلات در بندر امام خمینی

چ بهمن ۱۹ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، فاز اول بزرگترین پروژه سیلوی غلات با ظرفیت سه میلیون تن به صورت سالانه و با سرمایه گذاری بالغ بر یازده هزار و پانصد میلیارد ریال توسط شرکت تایدواتر خاورمیانه در بندر امام خمینی (ره)، به بهره برداری رسید. […]