برنامه چین برای انجام تمرینات نظامی بیشتر در سواحل شرقی

دولت چین اعلام کرد از امروز دوشنبه تمرینات نظامی بیشتری را در امتداد ساحل شرقی و شمال شرقی خود انجام خواهد داد؛ تازه‌ترین مورد در مجموعه‌ای از تمرینات غیرمعمول پشت سر هم که با پس‌زمینه افزایش تنش‌های منطقه‌ای انجام می‌شود.

ناوچه‌های نیروی دریایی آزادی‌بخش جمهوری خلق چین

 به گزارش مارین‌پرس، اداره ایمنی دریایی اعلام کرد، اولین مجموعه تمرینات روز دوشنبه در دریای “بوهای” و در بندر شمال شرقی “کینهوانگدائو” انجام خواهد شد.

بنا بر اعلام این اداره، دور دوم تمرینات شامل تمرینات زنده شلیک، روز سه‌شنبه و چهارشنبه در قسمت جنوبی دریای زرد و در شهر “لیانیانگانگ” انجام خواهد شد.

این اداره در بیانیه خود افزود، از ورود تمامی دیگر کشتی‌ها به این منطقه ممانعت می‌شود.

چین ماه گذشته بنا به توصیف متخصصان ارتش چینی، در “اقدامی نادر” از چهار تمرین جداگانه در دریای بوهای در شرق و دریای زرد و دریای مورد مناقشه چین جنوبی در جنوب خبر داد.

چین همچنین فعالیت‌های نظامی متعددی در نزدیکی تایوان مورد ادعای خود داشته، ضمن آنکه از مأموریت‌های مکرر ارتش آمریکا در دریای چین جنوبی شکایت کرده است.

به گزارش مارین‌پرس، چین و آمریکا بر سر همه‌چیز، از بیماری همه‌گیر کرونا گرفته، تا تجارت و حقوق بشر، دارای اختلاف هستند.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سواحل شنای محمودآباد دارای فاضلاب و باکتری‌های روده‌ای هستند

د شهریور 17 , 1399
یافته‌های به‌دست‌آمده از مطالعه‌ای یک ساله روی آب سواحل شنای شهرستان محمودآباد، نشان داد که آب این سواحل کیفیت مناسبی ندارد. حضور باکتری‌های روده‌ای در نمونه آب‌ها نشان‌دهنده ورود فاضلاب به این سواحل است.
تابلو شنا ممنوع در ساحل و دریا

شاید برای شما جالب باشد