استفاده از تجهیزات صنعتی در توریسم دریایی خلیج فارس

استفاده از تجهیزات صنعتی در توریسم دریایی خلیج فارس

اسماعیل سجادی منش در گفتگو با مرین‌پرس با اشاره به اینکه استان بوشهر به واسطه هم مرزی با خلیج‌فارس از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردار است، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در جهت توسعه گردشگری ساحلی و دریایی برنامه‌هایی را تدوین کرده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به اینکه توسعه گردشگری ساحلی و دریایی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی است، تصریح کرد: طی ایام دهه فجر شاهد افتتاح مجتمع تفریحی ساحلی و دریایی در استان بوشهر بودیم.

وی به افتتاح یک مرکز گردشگری ساحلی دریایی در شهرستان گناوه اشاره کرد گفت: این مرکز گردشگری با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت شش هزار و ۵۰۰ مترمربع ایجاد شده است که می‌تواند به توسعه گردشگری دریایی شهرستان گناوه کمک کند.

سجادی منش همچنین به بهره برداری از مرکز گردشگری ساحلی – دریایی در شهرستان عسلویه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: بدون شک وجود چنین مرکز تخصصی گردشگری دریایی می‌تواند با جذب گردشگران داخلی و خارجی نقش مهمی در صنعت گردشگری دریایی استان ایفا کند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه از تجهیزات صنعتی در راستای رشد توریسم دریایی استان بهره خواهیم برد، اذعان داشت: این تجهیزات شامل ویلای شناور، دوچرخه دریایی، موتورسیکلت دریایی و جت اسکی  بوده که به طور پیش‌ساخته در بوشهر تولید و در خدمت صنعت گردشگری دریایی به کار گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم با استفاده از تجهیزات صنعتی به کمک متخصصان و بهره‌گیری از ظرفیت خلیج فارس و سواحل آن بتوانیم خدمات مناسب و شایسته‌ای را به گردشگران ورودی به استان ارائه دهیم.

سجادی منش به حضور درخشان استان بوشهر در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و نمایش تجهیزات گردشگری دریایی و هوایی به طور زنده و مستقیم در این نمایشگاه، تصریح کرد: معرفی توانایی‌های توریستی استان بوشهر در نمایشگاه تهران یکی از اقدامات مهم اداره کل استان به منظور توسعه صنعت گردشگری استان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: علاوه بر گردشگری ساحلی و دریایی، استان بوشهر در سایر زمینه‌های گردشگری از جمله گردشگری درمانی و سلامت، گردشگری غذا، گردشگری موسیقی، گردشگری مقاومت، گردشگری کشاورزی، گردشگری طبیعی و گردشگری تاریخی مستعد رشد و توسعه است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم استان در زمینه گردشگری را توسعه گردشگری هوایی عنوان کرد و گفت: این اقدام با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال در حوزه هوانوردی با سرمایه گذاری اولیۀ ۱۵۰ میلیارد ریال صورت گرفته است که در نهایت موجب تقویب گردشگری هوایی در استان خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گرافن وارد توربین‌های بادی در دریاها می‌شود

چ اسفند ۳ , ۱۴۰۱
گرافن براساس برنامه ای با همکاری یک استارتاپ برای توسعه توربین‌های بادی در دریاها استفاده می شود. هدف نهایی از این طرح افزایش تولید انرژی پاک از باد دریا است. به گزارش راد،  از تارنمای دانشگاه نیوجرسی در آمریکا، شرکت گرافن لایرز (Graphene Layers) که یک استارتاپ حوزه راه‌حل‌های مبتنی بر گرافن […]
گرافن وارد توربین‌های بادی در دریاها می‌شود