انتقال آب از دریای عمان دغدغه کم‌آبی در شرق کشور را حل می کند

علیرضا طاهری افزود: عده ای نسبت به اجرای پروژه انتقال آب از دریا به شرق کشور انتقاد دارند، این درحالی است که اگر بالاترین میزان صرفه جویی، انسداد چاه های غیرمجاز ، کنترل برداشت ها از منابع آبی، کمترین اسراف و بیشترین بهره وری را در استان داشته باشیم باز هم کمبود آب داریم.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های تعادل بخشی ضروری است و کشوری با وجود دریاهای بیکران خلیج فارس و عمان در جنوب و بزرگترین دریاچه در شمال کشور، چرا باید دغدغه آب داشته باشد؟

طاهری ادامه داد: پروژه بزرگ شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اجرای بخش اول طرح عظیم انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور، ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب برای تامین کمبود آب صنایع، خدمات و شرب به استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اختصاص می یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تاکید کرد: در کنار مسوولیت حفاظت و تعادل بخشی باید همزمان طرح های انتقال آب به حوزه‌های آبریز استان نیز اجرا شود.

انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به شرق کشور از جمله طرح‌های کلان تعریف شده برای تامین بخشی از کسری آب دالان شرقی کشور است که از آبان سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

طبق تفاهمنامه های منعقد شده، آب انتقالی به استانهای خراسان رضوی و جنوبی در بخش صنعت به مصرف خواهد رسید اما این آب در سیستان و بلوچستان و اخیرا نیز در خراسان رضوی، برای تامین مصرف آشامیدنی نیز پیش بینی شده است و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ و یا اوایل ۱۴۰۵ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیش از یک هزار و ۴۶۰ تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان صید شد

چ اسفند ۳ , ۱۴۰۱
مدیرکل شیلات گیلان از صید بالغ بر هزار و ۴۶۰ تن انواع ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید در گیلان خبر داد و اظهار کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد در بخش صید تجمیعی رشد دارد. به گزارش راد، کوروش خلیلی گفت: ۴۶ پره صیادی […]
رشد ۲۰ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر