دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز خبر داد؛ تغییر مبنای محاسبه صورتحساب‌های شناورهای خارجی و ایرانی

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز از تغییر مبنای محاسبه صورتحساب‌های شناورهای خارجی و ایرانی و خدمات THC خبر داد.

به گزارش راد، محمد نجفیان اظهار کرد: براساس ابلاغیه سازمان بنادر و دریانوردی کشور اعمال نرخ تسعیر بازار متشکل معاملات ارزی (ice.ir) در کلیه صورتحساب‌های ارزی بندری و دریایی، جایگزین نرخ تسعیر ETS شده است.

وی افزود: این ابلاغیه از ابتدای اسفندماه اجرایی شده و براین اساس مبنای محاسبه صورتحساب‌های شناورهای خارجی و ایرانی و خدمات THCتغییر یافته است.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز گفت: براساس بخشنامه‌ای که در این زمینه منتشر شده و مفاد اجرایی آن، کلیه هزینه‌های ارزی معطوف بر کشتی و کانتینر (صورتحساب‌های شناورهای ایرانی و خارجی) با نرخ تسعیر مندرج در سامانه ice.ir بانک مرکزی محاسبه و وصول می‌شود.

نجفیان عنوان کرد: در راستای همخوانی محاسبات ارزی سایر فعالیت‌های مبتنی بر عملیات کانتینری که تاکنون بر پایه نرخ ETS محاسبه می‌شد، از ابتدای اسفندماه مبنای تسعیر ارزش کانتینر و هزینه دیرکرد نیز نرخ مندرج در سایت ice.ir و سایت saoi.ir انجمن کشتیرانی خواهد بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی به بوشهر رسید/ افتتاح ۵ پروژه بزرگ آبی

چ اسفند ۱۰ , ۱۴۰۱
نخستین پروژه بسته طرح‌های مدیریت منابع آب استان بوشهر، فاز اول آب‌شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر است که با اعتبار بروز شده معادل ۲ هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش دولتی و بخش خصوصی ساخته شده و قرار است در سفر رئیس‌جمهور به بهره‌برداری برسد. بر اساس آمار […]
بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی به بوشهر رسید/ افتتاح ۵ پروژه بزرگ آبی