مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی: تخفیف‌ در تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری در حال بازنگری است

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی، طرح مطالعاتی اصلاح ساختار تعرفه و راه اندازی سامانه تعرفه و سامانه یکپارچه صدور صورتحساب را از مهم‌ترین دستور کارهای سال آینده اعلام کرد.

به گزارش راد، خسرو سرایی صبح امروز (۱۳ اسفندماه) در حاشیه برگزاری نوزدهمین همایش کارشناسی تعرفه در بندرشهید رجایی اظهارکرد: اجرای طرح مطالعاتی اصلاح ساختار تعرفه تأثیر بسیار زیادی در راستای اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، شفاف سازی و رضایت‌مندی مشتریان و ذینعفان خواهد داشت.

وی ادامه داد: تخفیفات اعطایی در تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری با هدف اثربخش بودن و هماهنگی بیشتر رویکردهای تعرفه‌ای با سیاست‌های کلی کشور در حال بازنگری است و یکی از دغدغه‌های اصلی در این کار بهره‌مند شدن مصرف کننده نهایی از تخفیفات می‌باشد.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی اظهارکرد: آنچه که در قانون تسریع به سازمان بنادر تکلیف شده، تعرفه‌گذاری اثر در راستای تسهیل ورود و خروج شناورها و کالا و کانتینر به بنادر کشور است.

سرایی در این باره بیان کرد: افزایش بهره‌وری و اثربخشی از تجهیزات و تأسیسات بندری و دریایی و جذب بیشتر کشتی، کالا و کانتینر و کمک به بهبودی شرایط اقتصادی فعالیت‌های دریایی و بندری برای جذب سرمایه‌گذاری و بهبود کیفیت خدمات با ابزار نظام تعرفه‌ای از مهم‌ترین موارد در حال پیگیری است.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش کارشناسی تعرفه در بندرشهید رجایی گفت: با توجه به اجرای طرح اصلاح ساختار تعرفه‌ها در راستای ساده بودن ساختار، مصفانه بودن تعرفه‌ها، توجه به منافع اقتصادی ملی نحوه پیاده‌سازی و ممیزی این موارد با توجه به حضور کارشناسان و دست اندکاران اجرای تعرفه در بنادر کشور به بحث و نظر گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اهمیت تعرفه خدمات دریایی و بندری در زنجیره حمل و نقل و لجستیک در خدمات بندری و دریایی و در راستای تشریح تغییرات اعمال شده در کتابچه تعرفه‌های سال آینده با حضور مدیران، کارشناسان و دست اندکاران اجرای تعرفه های مصوب خدمات بندری و دریایی در بنادر کشور، نوزدهمین همایش دو روزه کارشناسی تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی برگزار شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گردشگری دریایی جنوب؛ اولویت نخست وزارت میراث در نوروز ۱۴۰۲

ش اسفند ۱۳ , ۱۴۰۱
سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص توریسم دریایی در ایام نوروز گفت: از آنجاییکه بخش اعظم مسافران نوروزی به جنوب کشور سفر می‌کنند، لذا گردشگری دریایی در آب‌های جنوبی کشور مهمترین بخش و اولویت وزارت میراث […]