نقش مهم شواری مکران در ایجاد توریسم دریایی منطقه /مکران به قطب اول گردشگری ساحلی و دریایی تبدیل می‌شود

نقش مهم شواری مکران در ایجاد توریسم دریایی منطقه /مکران به قطب اول گردشگری ساحلی و دریایی تبدیل می‌شود

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا به ضرورت مبرم همکاری‌های فرابخشی در زمینه ایجاد گردشگری سواحل مکران تأکید کرد و گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر اساس مطالعات انجام شده با بیش از ۱۸ دستگاه اجرایی و در قالب همکاری‌های اصلی و اولویت‌دار در بیش از ۶۰ خدمت، زمینه‌های همکاری را شناسایی کرده است که برای تحقق پذیری برنامه‌ها و سیاست‌های مورد نظر، نیازمند همکاری مجدانه است.

 مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: از این خدمات که سطوح الزام و همکاری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است برخی به اجبار باید همکاری داشته باشند و برخی نیز صرفاً ماهیت همکاری اختیاری دارد؛ برخی خدمات با اولیت‌های دستگاه تداخل داشته و برخی نیز می‌تواند در اولویت‌های دستگاه پیش‌بینی شود.

وی بیان داشت: همچنین برخی از خدمات در چارچوب تفاهم نامه‌ها قابلیت اجرایی می‌یابند و برخی نیز نیازمند قانون‌گذاری و وضع مقررات هستند.

تجری تصریح کرد: بسیاری از اقداماتی که منجر به توسعه گردشگری می‌شود در شرح وظایف و احکام دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است؛ مانند معافیت‌های مالیاتی، واگذاری اراضی ملی، معافیت‌های عوارض پروانه ساختمانی یا معافیت‌های تغییر کاربری اراضی که همگی این‌ها منوط به نگرش باز و بسیط دستگاه‌های اجرایی در توسعه گردشگری دارد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان ساخت: نکتۀ قابل توجه این است که هم‌اکنون شورای مکران به عنوان حلقۀ اتصال دستگاه‌های اجرایی برای همکاری بین بخشی و سازمانی می‌تواند عمل کند.

وی در ادامۀ گفته‌های خود در خصوص پیش‌بینی آینده صنعت گردشگری در سواحل مکران نیز گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارتخانه، افزایش مشوق‌های سرمایه‌گذاری در منطقه و ایجاد بستر هماهنگی و انسجام بخشی با دستگاه‌های اجرایی در چارچوب شورای توسعه مکران است.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان داشت:  لذا این اقدامات و هدایت طرح‌های گردشگری با برنامه‌ریزی صورت گرفته، رشد شتابان و توسعه هدفمند گردشگری منطقه را به دنبال خواهد داشت و سبب می‌شود در آینده سرمایه گذاری‌های زیادی در منطقه اتفاق بیافتد.

به گفته تجری، پیش‌بینی می‌شود به زودی افراد بومی و محلی به سمت اشتغال در این صنعت بیش از گذشته روی آورند، مکران به عنوان قطب اول گردشگری ساحلی و دریایی منطقه قلمداد و به یکی از مقاصد اصلی گردشگری به ویژه در فصل سرد سال تبدیل شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: رونق گردشگری منطقه مکران با توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیل آن با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تحقق پذیر است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روس ها فعالیت لجستیکی خود را از طریق ترکیه افزایش می دهند

س اسفند ۱۶ , ۱۴۰۱
به گزارش مانا، شرکت جدید که FESCO TURKEY نام دارد، دفتر مرکزی خود را در مرسین، جنوب شرقی ترکیه قرار داده است.شرکت “فسکو ترکیه” در جهت ارائه طیف کاملی از خدمات حمل‌و‌نقل و لجستیک به مشتریان در ترکیه با تمرکز بر محمولات پروژه‌ای در حوزه انرژی، پتروشیمی و صنایع شیمیایی […]