آغاز زودهنگام سفر‌های نوروزی به سواحل جنوبی کشور/ ضریب اشغال ۹۰ درصدی اقامتگاه‌های سواحل جنوبی

آغاز زودهنگام سفر‌های نوروزی به سواحل جنوبی کشور/ ضریب اشغال ۹۰ درصدی اقامتگاه‌های سواحل جنوبی

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه دو ماهه پایانی سال شاهد افزایش بی‌سابقه ورود گردشگران به سواحل جنوبی و جزایر خلیج فارس بودیم، امسال جلسات ستاد خدمات سفر در استان‌های جنوبی زودتر از موعد مقرر برای خدمات رسانی مناسب به مسافران نوروزی برگزار و هم اکنون تمام برنامه‌ها وارد مرحله اجرایی شده است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به تعطیلات نیمه شعبان گفت: امسال برای نخستین بار شاهد آغاز سفر‌های زودهنگام نوروزی از نیمه اسفند ماه به جنوب کشور هستیم به طوری که هم اکنون ضریب اشغال اقامتگاه‌های استان‌های جنوبی کشور بیش از ۹۰ درصد گزارش شده است.

وی اذعان داشت: در میان استان‌های کشور هم اکنون استان‌های هرمزگان، خوزستان و بوشهر بیشترین میزان جذب گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیان داشت: همچنین گزارش‌ها حاکی از اشغال بیش از ۹۰ درصدی اقامتگاه‌ها در سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان چابهار است.

وی در ادامه گفته‌های خود اظهار کرد: در بحث ستاد هماهنگی خدمات سفر، بحث ماه مبارک رمضان را داریم و در این تقارن نوروز و رمضان بایستی شأن ماه مبارک رمضان نیز حفظ شود، برای همین دستورالعمل ویژه‌ای را به استان‌ها ابلاغ کردیم که بر آن اساس بتوانند در ماه مبارک رمضان خدمات‌رسانی مطلوبی داشته باشند.

فاطمی همچنین از آغاز به کار  ۶۰۳۰ کمپین از ۲۴ اسفند ماه در مبادی ورودی شهر‌ها خبر داد و گفت: این کمپین‌ها با همکاری سازمان امور عشایر فعالیت و  فروش صنایع دستی عشایر را به عهده دارند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: این کمپین  در کنار پلیس، هلال احمر و اورژانس در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها که عمده حوادث یعنی ۶۰ درصد حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرهاست، با همین هدف تشکیل شده‌اند.

وی در خصوص نرخ خدمات گردشگری در ایام نوروز نیز گفت: با وجود  افزایش هزینه‌های خدمات در مجموعه‌های اقامتی، توافقی که با انجمن‌ها و دفاتر شده این بوده که نرخ‌ها برای نوروز افزایش نداشته باشد و ما با همین حداقل‌هایی که داریم بتوانیم نرخ‌ها را کنترل کنیم.

فاطمی ادامه داد: البته ممکن است در برخی از نقاط با افزایش نرخ مواجه باشیم، برای مثال مناطق آزاد، چون دارای قانون خاص هستند و به صورت مستقیم نرخ‌گذاری می‌شوند، نرخشان متفاوت است و روی افزایش نرخ‌ها تأثیرگذار خواهند بود.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات کشور، اذعان داشت: در مجموع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در طول ایام سفر‌های نوروزی نظارت مستقیم بر نرخ گذاری‌ها و عملکرد واحد‌های اقامتی و پذیرایی خواهد داشت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارتفاع موج دریا در سواحل بوشهر به ۱۵۰ سانتی‌متر می‌رسد

پ اسفند ۱۸ , ۱۴۰۱
فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر، وضعیت ناپایدار جوی در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پیش‌بینی هواشناسی حاکی است طی امروز و فردا با تشدید ناپایداری‌های جوی احتمال وقوع بارش پراکنده باران و گاهی رگبار و رعد برق وجود دارد. وی از سرعت […]