هجوم گله‌های ملخ دریایی در مناطق ساحلی آبادان

هجوم گله‌های ملخ دریایی در مناطق ساحلی آبادان

به گزارش خبرنگار مانا، حسن دشتی نژاد در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: تاکنون ۳۳ موقعیت احتمالی هجوم گله‌های ملخ دریایی در مناطق ساحلی آبادان و اروندکنار ثبت و رصد شده است.

وی گفت: چهار گروه پایش ملخ دریایی در چند روز اخیر در مناطق ساحلی آبادان فعال شده و به دقت موارد مشکوک را رصد می‌کنند.

دشتی نژاد از آمادگی لازم برای مقابله با گله‌های ملخ دریایی در مناطق ساحلی آبادان و اروندکنار خبر داد و افزود: تجهیزات و امکانات فنی برای مقابله با تهاجم گله‌های ملخ دریایی به نقاط ساحلی که احتمال ورود آنان داده شده حمل و به کارگیری شده است.

وی از عموم شهروندان، کشاورزان و ملوانان خواست در صورت مشاهده گله‌های ملخ، موارد سریعاً به فرمانداری یا جهادکشاورزی آبادان اطلاع دهند.

مدیر جهاد‌کشاورزی آبادان افزود: تاکنون دو هزار و ۳۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان برای مقابله با ملخ دریایی رصد و پایش شده است.

گسترده‌ترین و شدیدترین هجوم گله‌های ملخ دریایی به خوزستان که منشا آنان آفریقای شمالی بوده در تابستان ۱۳۹۸ بوده که تخمین زده شد حدود ۲۰۰ میلیون ملخ، مناطق مختلف ساحلی و فراساحلی خوزستان را آلوده کردند که خسارات بسیار سنگینی به بهره برداران کشاورزی و منابع طبیعی وارد کردند.

در سال‌های اخیر نیز موارد محدودی از هجوم ملخ‌های دریایی که از روی خلیج‌فارس عبور می‌کنند و خود را به مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان می‌رسانند، گزارش شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حضور دریانوردان ایرانی در ناوگان زیر 3000 GT کشورهای همسایه

س مهر ۱۸ , ۱۴۰۲
انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران با حفظ روحیه تعاملی و همکاری، آماده کمک به ارگان‌ها و مجموعه‌های دریایی با هدف بهبود فضای کسب‌و‌کار برای دریانوردان و مالکان شناور‌ها است، چراکه در یک فضای شفاف و بدون رانت عرف‌های بازار جهانی و سود خالص بیشتر محقق خواهد شد. به گزارش پایگاه […]
حضور دریانوردان ایرانی در ناوگان زیر 3000 GT کشورهای همسایه