سیستم اسکرابر از کشتی‌ها‌ی فله‌بر حذف نمی‌شود

سیستم اسکرابر از کشتی‌ها‌ی فله‌بر حذف نمی‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت globenewswire مؤسسه Allied Market Research با انتشار گزارشی  اعلام کرد: بازار جهانی سیستم‌های اسکرابر دریایی با اجرای قانون IMO ۲۰۲۰  سیاست‌های پیشگیری از آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست را دنبال کرد که انواع کشتی‌ها به منظور کاهش آلودگی به این سیستم مجهز شدند و در واقع صنعت کشتیرانی توانست با استفاده از اسکرابر به مرور خود را با سیاست‌های سازمان IMO مبنی بر کاهش میزان  سولفور و کربن زدایی مطابقت دهد.

اینک علی‌رغم سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای که برای دفع پساب‌های آلوده سیستم اسکرابر توسط دولت‌ها اعمال می‌شود اگرچه هزینه نصب و نگهداری اسکرابر بالا است و روز‌به‌روز تلاش می‌شود تا این سیستم  با ارتقای فنّاوری از آلودگی‌های زیست محیطی بکاهد، اما قرار نیست که چنین سیستمی از کشتی‌ها حذف شود و علی‌رغم افزایش تجارت الکترونیک و آنلاین و همچنین گرایش به سمت سوخت‌های پاک بسیاری از کشتی‌ها هنوز در شرایطی به سر می‌برند که نیاز به اسکرابر دارند، که این مهم را در کشتی‌های فله‌بر می‌توان بیشتر مشاهده کرد؛، زیرا صنعت کانتینری در زمینه تبدیل کشتی‌ها به  سوخت ال ان جی یا سوخت‌های دوگانه موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است اگرچه شیوع همه‌گیری کووید ۱۹ پیشرفت نصب اسکرابر را کُند کرد، اما این سیستم توانست سهم  خود را در بازار سوخت کم‌سولفور صنعت کشتیرانی به خوبی حفظ کند به طور‌یکه طبق گزارش شورای بین‌المللی حمل‌‍و‌نقل پاک تا سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۴۰۴۷ فروند کشتی به اسکرابر مجهز بودند، اما این سیستم در سال ۲۰۲۱ میلادی توانست ۹۰ درصد کشتی‌هایی را که دسترسی به سوخت کم‌سولفور نداشتند، پوشش دهد، زیرا تنها گزینه برای مقابله با سوخت‌هایی با سولفور بالا بود.

در این ارتباط پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۱ میلادی، ۲۲.۶ درصد از کشتی‌ها همچنان به سیستم اسکرابر مجهز باشند؛ همانگونه که اشاره شد اکثر این کشتی‌ها فله‌بر خواهند بود که  در زمینۀ حمل زغال‌سنگ، سنگ‌آهن، غلات و سایر مواد خام فعالیت می‌کنند.

این گزارش درباره  شرایط جغرافیایی کشتی‌هایی که تا سال ۲۰۳۱ میلادی به اسکرابر مجهز خواهند بود بازار آسیا و اقیانوسیه را به عنوان بزرگترین بازار اسکرابر معرفی و اعلام کرده در کشور‌هایی مانند چین و هند علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته تعداد کشتی‌های مجهز به اسکرابر بیشتر است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خروج فارس از بن بست ریلی با اتصال راه آهن به دریا

د فروردین ۱۴ , ۱۴۰۲
عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن شیراز-بوشهر ۱۴ سال پیش آغاز شد اما چنان کند پیش رفت که امید مردم فارس برای افتتاح آن را ناامید کرد و این طرح تاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه کرده است و تا یکی دو سال گذشته این تصور حاکم شده بود که […]
خروج فارس از بن بست ریلی با اتصال راه آهن به دریا