استقرار چهار گروه پایش ملخ دریایی در سواحل آبادان

استقرار چهار گروه پایش ملخ دریایی در سواحل آبادان

مسلم چرومی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با استقرار این گروه‌های پایشی، تمهیدات لازم برای حفظ آمادگی به منظور مبارزه با ملخ دریایی در مناطق ساحلی آبادان اندیشیده شده است.

وی از عموم ساکنان مناطق ساحلی آبادان خواست در صورت مشاهده گله‌های ملخ دریایی مراتب را به جهادکشاورزی اطلاع دهند.

چرومی با اشاره به اینکه احتمال هجوم ملخ صحرایی از طریق مناطق ساحلی خوزستان وجود دارد افزود: در صورت قصور در مبارزه با گله‌های ملخ دریایی که از روی از شمال افریقا و خلیج فارس عبور می‌کنند و خود را به مناطق ساحلی خوزستان می‌رسانند خسارات سنگینی به بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان وارد می‌شود.
به گفته وی در سال ۱۳۹۸، دو گله ۲۰۰ میلیونی از گله‌های ملخ دریایی به آبادان هجوم آورند و خسارات زیادی وارد کردند.

رئیس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خوزستان افزود: در هفته‌های آینده چند گروه پایشی دیگر در مناطق ساحلی خوزستان به منظور رصد و پایش گله‌های ملخ دریایی مستقر می‌شوند.

در سال ۱۳۹۸ هجوم گله‌های ملخ دریایی از مناطق ساحلی خوزستان و گسترش آن به مناطق فراساحل، زندگی عادی مردم استان را اختلال جدی روبه‌رو شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هوای شهر‌های بندری ماهشهر و شادگان در وضعیت ناسالم

چ مهر ۱۲ , ۱۴۰۲
  به گزارش خبرنگار مانا، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ماهشهر با شاخص ۱۵۵ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های انسانی قرار دارد. همچنین شهر بندری شادگان با شاخص ۱۳۷ نیز […]