سامانه صدور مجوز پروانه صید سازمان شیلات از درگاه سامانه سماک رونمایی شد

سامانه صدور مجوز پروانه صید سازمان شیلات از درگاه سامانه سماک رونمایی شد

به گزارش مانا، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز پروانه صید سازمان شیلات از درگاه سماک(سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی) اظهار داشت: مدیریت صید ٧٠٢هزار تنی آبزیان و افزایش بهره وری از ذخایر کمتر برداشت شده و رسیدن به رقم یک میلیون تنی صید با مدیریت دقیق ناوگان صیادی امکان پذیر است.

سید حسین حسینی با اشاره به این که فعالیت‌های صنعت شیلات کشور به سه بخش آبزی پروری، صید و صیادی و در نهایت بازار و صنایع تبدیلی تقسیم می شود گفت: ۹ خدمت و زیر‌خدمت به صورت هوشمند و برخط( آنلاین) برای سازمان شیلات ایران تعریف شده است.

وی افزود: در حوزه آبزی پروری این خدمات به‌طور کامل ارائه می‌شود. در حوزه صنایع تبدیلی و بازار تعدادی از خدمات ارائه شده و برخی در حال انجام است و امروز در حوزه صید و صیادی  با رونمایی از این سامانه، خدمات برخط دولت در اعطای مجوز به صیادان و متقاضیان جدید امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس سازمان شیلات، مراحل شناسایی ذخایر، ارزیابی ذخایر، تعیین میزان مجاز برداشت، طراحی دقیق برای برداشت در زمینه روش، زمان، مکان و موضوعات وابسته به صید، پایش و مانیتورینگ و در نهایت بازسازی و پایداری ذخایر و مدیریت تلاش صیادی را از وظایف سازمان شیلات با هدف پایداری صید و صیادی و همچنین صیانت از انفال عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه در کشور ما در حوزه صید و صیادی در سال‌های بعد از انقلاب دستاوردهای زیادی حاصل شده است به موفقیت‌های کشور در حوزه صید فراساحل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ایران در صید آب‌های دور در اقیانوس هند، رتبه دوم و در غرب اقیانوس هند رتبه اول را دارد.  

حسینی خاطر نشان کرد: امسال٩٠ میلیارد تومان اعتبار برای تکثیر مصنوعی و ١٠٠میلیارد تومان اعتبار برای موضوع  زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان  و طراحی و ساخت آنها اختصاص یافته است.

وی افزود:  تقاضاهای جدید و فرصت های جدید برای توزیع عادلانه مجوزها در قالب این سامانه امکان پذیر است.

حسینی افزود: یگان حفاظت از آبزیان و کمیسیون تخلفات قوه قضائیه در برخورد با متخلفان فعال خواهند بود.

این سامانه از طرف وزارت جهاد کشاورزی در اختیار هیئت مقررات‌زدایی و درگاه ملی مجوزها قرار گرفته و به زودی برای بهره‌برداری در اختیار فعالان حوزه صید و صیادی قرار خواهد گرفت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه اندازی سرویس مستقیم کشتیرانی برای حمل کانتینر بین پاکستان و روسیه

ی خرداد ۷ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، این سرویس جدید نتیجه توافق بین شرکت Pak Shaheen (Private) Limited پاکستان و Neco Line روسیه است.«عبدالله قیصر» مدیر عامل شرکت “پاک شاهین”، در این رابطه به اکسپرس تریبیون گفت: اولین کشتی به نام “کریستال” از سنت پترزبورگ روسیه حرکت و پس از عبور از کانال سوئز، […]