اتمام عملیات اجرایی فاز دوم بندر صیادی بحرکان هندیجان

اتمام عملیات اجرایی فاز دوم بندر صیادی بحرکان هندیجان

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز دوم بندر صیادی بحرکان هندیجان به اتمام رسیده است، بیان داشت: این پروژه شامل تأسیسات و امکانات پسکرانه‌ای بوده و تا پایان خرداد ۱۴۰۲  تحویل اداره کل شیلات خوزستان می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: در صورت وجود متقاضی شیلات آماده واگذاری مدیریت بهره برداری این بندر به تشکل‌های صیادی و سایر بهره برداران و بخش خصوصی طی فرآیند قانونی است.

وی خاطرنشان ساخت: در ضمن با توجه به نیاز بندر بحرکان به تکمیل امکانات، فاز سوم توسعه این بندر شامل بهسازی امکانات موجود و ایجاد موج شکن جزء برنامه‌های آتی سازمان شیلات ایران است که مطالعات آن به زودی به پایان می‌رسد و در صورت تأمین اعتبار کافی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: راه دسترسی سنگی به طول هزار متر، راه دسترسی اسکله با روش شمع و عرشه به طول هزار و ۳۷۰ متر، ساخت تیر‌های روشنایی برای نصب در امتداد جتی سنگی، احداث ساختمان اداری، محوطه سازی، تکمیل سیستم روشنایی در طول راه دسترسی سنگی و راه دسترسی فلزی و اسکله از جمله اقدامات انجام شده در پروژه احداث بندر صیادی بحرکان هندیجان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: با توجه به اینکه بندر صیادی هندیجان از ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار است، امیدواریم زمینه ایجاد فعالیت‌های توریستی نیز با ورود بخش خصوصی در این بندر فراهم شود.

وی تصریح کرد: سازمان شیلات ایران همواره از توسعه همزمان فعالیت‌های شیلاتی و گردشگری به مثابه دو فعالیت سازگار با هم با توجه ویژه به گردشگری تخصصی شیلاتی استقبال می‌کند.

بیشتر اهالی بندر هندیجان به صید و صیادی و صنایع وابسته به آن اشتغال دارند. سالانه حدود ۶۷۰۰ تن انواع ماهی و میگو در صیدگاه‌های هندیجان صید می‌شود. استان خوزستان هفت بندر فعال صیادی دارد و صیادان خوزستانی سالانه ۴۵ تا ۴۷ هزار تن ماهی و میگو از صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌کنند. معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار خوزستانی از طریق صید و صیادی تأمین می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمل و نقل دریایی بهترین مسیر برای تجارت ایران و روسیه است

س خرداد ۲۳ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، هادی تیزهوش تابان افزود: حمل و نقل جاده‌ای ایران از مرز آستارا محدودیت‌هایی دارد بطوری‌که حداکثر کامیون‌هایی که می‌توانند از این مرز بگذرند ۲۵۰ دستگاه در شبانه‌روز است و می‌توان این تعداد را به ۵۰۰ خودرو هم افزایش داد اما باید به این نکته توجه داشت که هنوز […]