اولین کشتی سبز مرسک با سوخت متانول به آب افتاد

اولین کشتی سبز مرسک با تأمین سوخت متانول به آب افتاد

به گزارش گروه بین الملل مانا بر‌اساس گزارش سایت ترید ویندز؛ شرکت مرسک با شرکت OCI Global  قراردادی را منعقد کرده‌اند تا تأمین سوخت  متانول کشتی‌های سبز را انجام دهد.

بر‌اساس این گزارش قرار است این کشتی با طی کردن ۱۱۵۰۰ مایل دریایی از آب‌های کره جنوبی با عبور از طریق کانال سوئز به دانمارک وارد شده و مراسم نامگذاری رسمی در سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی اعلام شود.   

بر اساس این گزارش روی کشتی عنوان “All The Way to Zero” همه راه‌ها به سمت کربن صفر نقاشی شده است.

این کشتی  که هم اکنون مراحل آزمایشی را در آب‌های کره جنوبی طی می‌کند teu ۲۱۰۰  کانتینر ظرفیت دارد که ۴۰۰ کانتینر آن یخچالی خواهد بود.

شرکت OCI Global قرار است از ابتدا تا انتهای این سفر دریایی، تامین سوخت در محل‌­های اصلی بانکرینگ را انجام دهد. OCI در حال دریافت مجوز‌ها و پروانه‌های مورد نیاز برای انجام بانکرینگ تجاری متانول در چندین بندر در طول سفر این کشتی است، از جمله بندر روتردام، که OCI را به عنوان اولین اپراتور تجاری بانکرینگ متانول در این مناطق ارائه می­‌دهد.

براساس این گزارش نیروی محرکه موتور اصلی توسط شرکت “مان انرژی” تامین شده و سرعت آن ۱۷.۴ گره دریایی است.

این کشتی اولین کشتی کانتینری جهان با سوخت متانول است که از سوی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به عنوان ماد‌رخوانده کشتی‌های سبز شناخته می‌شود.

شرکت OCI Global به عنوان تأمین کننده سوخت کشتی تائیدیه‌های لازم را از شرکت DNV دریافت کرده است و اولین سفر دریایی این کشتی را تضمین می‌کند.

شرکت OCI Global اعلام کرده بر‌اساس سفارشات قبلی قادر است چهار میلیون تن در سال سوخت متاتول تولید و به کشتی‌ها عرضه کند.   

در پایان گزارش آمده است: شرکت مرسک ۱۸ کشتی دوگانه سوز با سوخت‌های LNG  و متانول به ظرفیت (۱۶۰۰۰ و ۱۷۰۰۰ TEU) و ۸۱ کشتی کانتینری متوسط فقط با سوخت متانول به شرکت‌های کشتی‌سازی کره جنوبی سفارش داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری جشنواره‌های تابستانی در سواحل گیلان

چ خرداد ۲۴ , ۱۴۰۲
رضا حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا از رونق گردشگری در سواحل استان گیلان خبر داد و گفت: هم اکنون شاهد حضور تعداد زیاد گردشگران طول نوارساحلی استان هستیم. معاون گردشگرای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ادامه داد: با توجه به حضور تعداد زیاد گردشگران […]