صدور مجوز وزارت علوم برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

صدور مجوز وزارت علوم برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، دکتر امیر اشتری‌لرکی افزود: با توجه به تقاضای صدور جذب و پذیرش دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه، موضوع در دبیرخانه کارگروه جذب و پذیرش دانشجویان بین‌المللی مطرح و مجوز پذیرش دانشجوی بین المللی برای دانشگاه صادر شد.

وی اظهار داشت: پس از بررسی‌های به عمل آمده توسط دبیرخانه کارگروه پذیرش دانشجویی بین‌الملل وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری، پذیرش دانشجوی بین‌الملل در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مصوب در دانشگاه مشروط به رعایت مقررات و ضوابط قانونی، فراهم سازی زیرساخت‌های آموزشی، رفاهی، فرهنگی و کنسولی و انجام هماهنگی‌های لازم پیرامون اخذ تایید صلاحیت عمومی برای متقاضیان بین الملل (قبل از ورود به کشور) و نیز صدور روادید و اقامت تحصیلی از طریق امور کنسولی اداره کل موافقت شد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: مجوز جذب و پذیرش دانشجوی بین‌المللی در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طی نامه شماره ۱۹۰۲۵۳/۴۲ معاون بورس و امور دانشجویان خارجی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری صادر شده است.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در رشته‌های علوم دریایی و اقیانوسی، مهندسی منابع طبیعی دریا و اقتصاد و مدیریت دریا دارد و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد.

حدود دو هزار دانشجو در ۱۱ رشته کارشناسی، ۱۹ رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکترا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تحصیل می‌کنند.

دانشکده علوم و فنون دریایی خرمشهر در سال ۱۳۸۲ پس از انتزاع از دانشگاه شهید چمران اهواز به دانشگاه ارتقا یافت.

این دانشگاه هم‌اکنون بزرگترین مرکز آموزش عالی تخصصی مرتبط با علوم دریا در جنوب غرب کشور می‌باشد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اولین محموله نفتی روسیه به بندر کراچی پاکستان رسید

چ خرداد ۲۴ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز؛ هزینه این تانکر نفت که با تخفیف ویژه از سوی روسیه ارسال شده به منظور مقابله با سلطه دلار به یوان چین پرداخت  شد. بر‌اساس این گزارش «مسادیک» مالک  وزیر نفت پاکستان با تایید خرید نفت از روسیه گفت: قرارداد منعقد […]