همکاری ایران و قطر جهت صادرات بین‌المللی صنایع دستی حوزه خلیج فارس

همکاری ایران و قطر جهت صادرات بین‌المللی صنایع دستی حوزه خلیج فارس

مریم جلالی در گفتگو با خبرنگار مانا با تأکید بر اینکه سواحل خلیج فارس و مکران در حوزه صنایع دستی از ظرفیت فوق العاده‌ای جهت جهانی شدن و معرفی هر چه بیشتر منطقه برخوردارند، بیان داشت: در همین راستا در تکلاش هستیم تا با همکاری کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: چندی پیش مذاکراتی با کشور قطره از طریق موزه قطر و اتاق ایران و قطر جهت احیای هنر‌های سنتی منطقه خلیج فارس صورت گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین همکاری‌های مشترک به موضوع صادرات صنایع دستی خلیج فارس با همکاری قطر مربوط می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رایزنی سفارت ایران در قطر جهت ایجاد طرحی در بندر الرویس قطر جهت فراهم شدن توسعه صادرات صنایع دستی خلیج فارس به سایر کشور‌های دنیا خبر داد و گفت: به همین منظور هم اکنون کنسرسیوم صادراتی بین دو کشور در حال شکل گیری است.

جلالی اظهار امیدواری کرد: با توسعه همکاری‌های بین المللی و توسعه صادرات صنایع دستی حوزه خلیج فارس بتوانیم به عنوان یک مرکز بزرگ فرهنگی در کشورمان، نقش مهمی در معرفی هر چه بیشتر فرهنگ خلیج فارس و نیز اثبات سیادت تاریخی ایران در این منطقه ایفا کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲

ج خرداد ۲۶ , ۱۴۰۲
 به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت کانتینر نیوز به بررسی عملیات بنادر کانتینری معتبر اروپایی در سال ۲۰۲۲ میلادی پرداخته است که گزارش آن به شرح زیر است: ۱- بندر روتردام هلند این بندر به عنوان شلوغ‌ترین بندر کانتینری اروپا به شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۱۴.۵ […]