ذخیره‌سازی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در اراضی ساحلی و پرورشی بوشهر

ذخیره‌سازی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در اراضی ساحلی و پرورشی بوشهر

عقیل امینی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم استان را پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو دانست و اظهار داشت: استان بوشهر با تولید بیشترین میگو پرورشی، قطب تولید این محصول در کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته افزون بر ۳۸ هزار تُن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید شد گفت: برداشت میگو پرورشی از ۳۳ هزار تُن با افزایش بهره‌وری مناسب به ۳۸ هزار تُن رسید.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه امسال سطح اراضی پرورش میگو افزایش یافته است تصریح کرد: سطح اراضی پرورش میگو از  شش هزار و ۴۲۴ هکتار امسال به هفت هزار و ۲۵۹ هکتار افزایش یافته است.

امینی با بیان اینکه ذخیره‌سازی میگو در استخر‌های پرورشی تا پایان تیر ماه ادامه دارد از ذخیره‌سازی ۱.۵ میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این بچه میگو‌ها در سطح سه هزار و ۱۴۳ هکتار اراضی ساحلی ذخیره شده و تا ۲.۷ میلیارد قطعه بچه میگو ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۴۴ هزار تُن میگو از این اراضی برداشت شود که با توجه به بهره‌وری و ماشینی کردن فرآیند پرورش، انتظار بیش از این میزان را نیز می‌توان داشت.

مدیرکل شیلات استان بوشهر همچنین گفت: امسال از ۲۳ کارگاه تکثیر میگو در استان بوشهر نزدیک به سه میلیارد قطعه لارو میگو تولید می‌شود که پس از تزریق نیاز استخر‌های پرورشی استان، مازاد آن به استان‌های خوزستان، هرمزگان و گلستان صادر خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هند توسعه اقتصاد دریایی را کلید زده است

ی خرداد ۲۸ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا: هند به عنوان هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت، قلمرو آبی وسیعی از دریای عمان و خلیج بنگال تا سواحل معبد جزایر آندامان و نیکوبار را در اختیار دارد.  اقتصاد دریایی این کشور نقشی حیاتی در رشد و توسعه اقتصادی آن ایفا می‌کند. هند با توجه به این […]