امنیت خلیج فارس تنها با مشارکت کشور‌های منطقه امکان پدیر است

امنیت خلیج فارس تنها با مشارکت کشور‌های منطقه امکان پدیر است

 

به گزارش خبرنگار مانا سرتیپ علیرضا تنگسیری در بازدید از قرارگاه کربلای جنوب در اهواز افزود: نیرو‌های بیگانه نه تنها هیچ کمکی به امنیت خلیج فارس نمی‌کنند بلکه خود عامل ناامنی هستند بنابراین کشور‌های منطقه باید خود عامل امنیت خلیج فارس باشند.
وی حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای همچون ناو‌های امریکایی در خلیج فارس را غیرقابل قبول خواند و افزود: ما به هیچ وجه حضور رژیم صهیونیستی در خلیج فارس را نمی‌پذیریم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ما ناامنی در خلیج فارس را تحمل نمی‌کنیم و بر عوامل ناامنی برخورد می‌کنیم افزود: امروز آمریکایی‌ها به خوبی زبان اقتدار نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز را می‌فهمند.
وی گفت: عزت کنونی کشور و اقتدار بی‌نظیر ما در خلیج فارس، ثمره ولایت‌پذیری و به برکت خون مطهر شهدا است.

تنگسیری در ادامه بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های حوزه خلیج فارس برای تعامل و هم‌افزایی برای امنیت خلیج فارس تاکید کرد و افزود: آمریکایی‌ها هیچ نقش مثبتی در امنیت خلیج فارس ندارند و به نوعی مخل امنیت این پهنه آبی استراتژیک هستند.

وی گفت: کشور‌های منطقه به خوبی توانایی و مدیریت امنیت خلیج فارس را دارند و هیچ نیازی به حضور نیرو‌های بیگانه و فرامنطقه‌ای نیست.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه‌انداری مسیر دریایی چنای-ولادی وستوک بین دو کشور هند و روسیه

ج تیر ۹ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، در حالیکه قرار بود کریدور شمال – جنوب از طریق بنادر و قلمرو ایران به کوتاه ترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر برای تجارت و تبادل کالا بین هند و روسیه تبدیل شود، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند از تصمیم دهلی نو و […]
راه‌انداری مسیر دریایی چنای-ولادی وستوک بین دو کشور هند و روسیه