راه‌انداری مسیر دریایی چنای-ولادی وستوک بین دو کشور هند و روسیه

راه‌انداری مسیر دریایی چنای-ولادی وستوک بین دو کشور هند و روسیه

به گزارش مانا، در حالیکه قرار بود کریدور شمال – جنوب از طریق بنادر و قلمرو ایران به کوتاه ترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر برای تجارت و تبادل کالا بین هند و روسیه تبدیل شود، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند از تصمیم دهلی نو و مسکو برای استفاده از مسیر بین بندر چنای (بندری بزرگ در سواحل شرقی هند) و بندر ولادی وستک (واقع در منتها الیه شرق دور روسیه) در جهت توسعه تجارت و تسهیل و تسریع جابه‌جایی کالاها بین دو کشور خبر داده است!
«شری سارباناندا سونووال» در این رابطه گفت: که هند و روسیه مایلند مسیر دریایی چنای – ولادی وستوک را عملیاتی کنند و نشستی برای بررسی جزئیات این طرح در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.
 مسیر چنای – ولادی وستوک – چنای از دریای ژاپن، دریای چین جنوبی و تنگه مالاکا می گذرد.
«سونووال» بدون اشاره به جایگاه کریدور شمال – جنوب برای تسهیل و تسریع تجارت بین هند و روسیه، می‌گوید: مسیر چنای – ولادی وستک ترانزیت تایم را به ۱۲ روز کاهش می‌دهد که کمتر از نصف مدت حمل کالا از مسیر محبوب موجود بین بمبئی و سنت پترزبورگ است.
 در عین حال، انتظار می‌رود که هزینه‌های حمل‌و‌نقل کالا بین هند و روسیه از طریق این مسیر جدید چنای – ولادی وستک به میزان قابل توجه ۳۰ درصد کاهش یابد.
 گفته می‌شود مسیر دریایی فعلی، سنت پترزبورگ به بمبئی، ۸۶۷۵ مایل دریایی (۱۶ هزار کیلومتر) است. در مقابل، مسیر پیشنهادی ولادی وستوک – چنای ۵۶۴۷ مایل دریایی (۱۰۵۰۰ کیلومتر) طول دارد.
 وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند گفت: مذاکرات برای عملیاتی کردن مسیر دریایی ولادی وستوک – چنای ادامه دارد. مقامات روسی برای انجام یک مانور امکان سنجی در ماه می امسال (اردیبهشت – خرداد) به هند آمدند و ما (مقامات هندی)چند ماه پیش به ولادی وستک رفتیم تا زیرساخت‌ها و دیگر امکانات آنجا را بررسی کنیم. همچنین نشستی با شرکای تجاری برای فعالیت در این مسیر در ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است.
 یکی از موضوعاتی که در حال بررسی است شامل بهبود وضعیت جاده های دسترسی به بندر ولادی وستوک است. در حالی که برخی از مشکلات در پیش نویس وجود دارد، باید به آن نیز رسیدگی شود.
«سونووال» بدون اشاره به تعهد هندوستان برای سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی و همکاری با ایران برای استفاده از ظرفیت های کریدور شمال جنوب افزود: اینکه آیا ما به سرمایه گذاری‌های بیشتر نیاز خواهیم داشت و چه مواردی باید از طرف دو طرف رسیدگی شود، در نشست سپتامبر بررسی خواهد شد.
 در جریان سفر سال ۲۰۱۹ میلادی، «شری نارندرا مودی» نخست وزیر، یادداشت تفاهمی در مورد توسعه ارتباطات دریایی بین بندر ولادی وستوک و بندر چنای امضا کرد.
 به گفته «سونوال» این مسیر جدید همچنین به هند امکان دسترسی به خاوردور از جمله کشورهایی مانند مغولستان و حضور در منطقه جنوب شرق آسیا را خواهد داد.

 صادرات از روسیه می تواند شامل زغال سنگ، نفت خام و LNG باشد. محموله های ارسالی از هند نیز می تواند تجهیزات ساختمانی، مصالح ساختمانی، داروسازی و غیره را در بر بگیرد.
منبع:indiashippingnews.com

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتیرانی هیوندای خط جدید راه اندازی می‌کند

ج تیر ۹ , ۱۴۰۲
  به گزارش مانا، شرکت کشتیرانی بزرگ هیوندای کره جنوبی موسوم به HMM، با هدف ارائه گزینه‌های حمل‌و‌نقل جامع‌تر به مشتریان و شرکای تجاری خود، سرویس جدیدی را راه اندازی خواهد کرد که شرق آسیا، هند، پاکستان، عربستان و مدیترانه را به هم متصل می کند. انتظار می رود این سرویس […]
کشتیرانی هیوندای خط جدید راه اندازی می‌کند