نام “خلیج‌فارس” واقعیتی تاریخی و غیرقابل انکار است

به گزارش مانا، نمایندگی‌ ایران در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در توییتی به مناسبت روز ملی خلیج فارس نوشت: ایرانیان روز خلیج فارس را در ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) جشن می‌گیرند تا تاریخ، نام و اهمیت خلیج فارس را جشن بگیرند. این تاریخ مصادف با سالگرد لشکرکشی موفقیت‌آمیز ایران در سال ۱۶۲۲ است که نیروی دریایی پرتغال را از تنگه (هرمز) بیرون راند.

در ادامه این توییت آمده است: این یک واقعیت تاریخی غیرقابل انکار است که نام گذاری کامل خلیج فارس همواره به عنوان نام گذاری جغرافیایی استاندارد برای مجموعه آبی بین شبه جزیره عربستان و ایران مورد استفاده قرار گرفته است. نقشه‌های تاریخی بی‌شماری گواه این نکته است.

امروز ۱۰ اردیبهشت در تاریخ ایران روز مهمی است. شاه عباس صفوی با کمک انگلیسی‌ها در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی‌ها درآورد تا همیشه به خاطر این اقدامش از او به نیکی یاد شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

با اطمینان بگوییم ایران یک کشور دریایی است

ی اردیبهشت ۱۰ , ۱۴۰۲
اقتصاد دریا محور که در عرف بین الملل به آن اقتصاد آبی یا blue economy ـ برگرفته از رنگ آبی گستره های دریایی ـ گفته می شود، در واقع، در برگیرنده کلیه فعالیت های اقتصادی مربوط به عرصه های آبی و سواحل مانند شیلات، گردشگری و حمل و نقل دریایی […]
با اطمینان بگوییم ایران یک کشور دریایی است