آغاز به کار ۳۷ طرح سالم سازی شنا در سواحل گیلان

آغاز به کار ۳۷ طرح سالم سازی شنا در سواحل گیلان

رضا حسن پور در گفتگو با خبرنگار مانا از آغاز طرح‌های سالم سازی دریا با مدیریت کمیته ساماندهی سواحل استان در نوار ساحلی استان گیلان خبر داد و گفت: تابستان امسال شاهد راه اندازی ۳۷ طرح سالم سازی در شهرستان‌های ساحلی استان هستیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ادامه داد: طرح‌های سالم سازی دریا فعال در نوار ساحلی با مدیریت بخش خصوصی و نظارت استانداری فعالیت کرده و علاوه بر امکان فضایی سالم جهت شنا کردن، انواع خدمات تفریحات دریایی را نیز به گردشگران ارائه می‌دهند.

به گفته وی، در طرح‌های سالم سازی دریا ناجیان غریق مستقر هستند تا در صورت هر‌گونه خطر احتمالی نسبت به عملیات نجات و غریق اقدام کنند.

حسن پور با اشاره به وجود ۲۶۵ کیلومتر نوارساحلی در استان گیلان و امکان حضور گردشگران در تمام نقاط ساحل استان از وجود بیش از ۳۰۰ نقطه خطرآفرین جهت شنا خبر داد و گفت: به همین منظور از سوی ستاد ساماندهی سواحل استانداری، ناجیان غریق در این نقاط خطرآفرین استقرار یافته‌اند.

وی از مردم خواست تا از شنا کردن در مناطق خطرآفرین و خارج از طرح‌های سالم سازی جداً اجتناب کنند، چرا‌که آمار اثبات کرده که بیشترین میزان غریق هر ساله در خارج از طرح‌های سالم سازی دریا به وقوع می‌پیوندد.

این مقام مسئول در استان گیلان گفت: در این راستا تبلیغات گسترده نیز صورت می‌گیرد که امیدواریم مورد توجه گردشگران واقع شود تا شاهد کاهش چمشگیر غرق شدگان در آب‌های گیلان باشیم.

حسن پور همچنین یکی دیگر از مهمترین عوامل غرق شدن مسافران را شنا کردن در رودخانه‌های پرآب و پشت سد‌های استان گیلان دانست و گفت: شنا کردن در این رودخانه‌ها از شنا کردن در دریا به مراتب خطرناک‌تر است که امیدواریم مردم از این امر اجتباب کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تصریح کرد: یکی از راه‌های جذب مردم به طرح‌های سالم سازی دریا برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در این طرح‌ها است تا به این ترتیب مسافران انگیزه بیشتری برای ورود به طرح‌های سالم سازی دریا داشته باشند.

وی اذعان داشت: برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی، جشنواره تمشک، جشنواره عکس و برپایی غرفه‌های صنایع دستی و نیز اجرای دیگر برنامه‌های شاد و مفرح در سواحل از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در فصل تابستان خواهد بود.

حسن‌پور اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های درنظر گرفته شده لحظات شاد و خاطره انگیزی برای گردشگران ورودی به سواحل استان گیلان در طول ایام تابستان ثبت شود و همچنین شاهد عدم غرق شدگی مسافران در آب‌های دریای خزر باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امنیت خلیج فارس تنها با مشارکت کشور‌های منطقه امکان پدیر است

ج تیر ۹ , ۱۴۰۲
  به گزارش خبرنگار مانا سرتیپ علیرضا تنگسیری در بازدید از قرارگاه کربلای جنوب در اهواز افزود: نیرو‌های بیگانه نه تنها هیچ کمکی به امنیت خلیج فارس نمی‌کنند بلکه خود عامل ناامنی هستند بنابراین کشور‌های منطقه باید خود عامل امنیت خلیج فارس باشند.وی حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای همچون ناو‌های امریکایی در […]
امنیت خلیج فارس تنها با مشارکت کشور‌های منطقه امکان پدیر است