دولت‌ها باید نقش تسهیل‌گر را در کریدور شمال

دولت‌ها باید نقش تسهیل‌گر را در کریدور شمال - جنوب ایفا کنند

 

 

 به گزارش خبرنگار مانا، معاون مشاور امنیت ملی جمهوری هند در نشست هم‌اندیشی سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و فدارسیون روسیه در تهران، با بیان اینکه ایران و روسیه بازیگران بسیار مهمی در کریدور شمال_جنوب هستند، اظهار داشت: نکته حائز اهمیت برای ما این است که بخش خصوصی این مسیر را به مسیرهای دیگر ترجیح دهد.

ویکرام میسری با دسته‌بندی مشکلات و موانع موجود در این مسیر تجاری برای تبدیل شدن کریدور شمال-جنوب به یک مسیر ترجیحی گفت: سه دسته مشکلات و چالش‌های اصلی در استفاده بخش‌های خصوصی از کریدور شمال-جنوب وجود دارد که می‌توان آن‌ها به سه گروه مشکلات فیزیکی، نرم‌افزاری و ارزیابی دستاوردها دسته‌بندی کرد.

وی با اشاره موافقت‌نامه اخیر جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای اتمام خط آهن رشت – آستارا، خاطرنشان کرد: این موافقتنامه قطعاً بر کارآیی و کارآمدی هرچه بیشتر و تکمیل کریدور شمال_جنوب تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکلات ساختاری در بنادر و جاده‌ها قابل حل‌وفصل هستند، بیشتر چالش‌ها در دو دسته نرم‌افزاری و ارزیابی دستاوردها است که به یک زبان مشترک در این زمینه نیاز داریم.

میسری افزود: تشکیل یک دبیرخانه در INSTC برای رسیدن یه یک زبان مشترک به منظور تسهیل‌گری و حل مشکلات بسیار مؤثر خواهد بود.

 معاون مشاور امنیت ملی جمهوری هند در ادامه با بیان اینکه دولت‌ها باید در این پروژه نقش تسهیل‌گری ایفا کنند، تأکید کرد: بهره‌ور نهایی این پروژه، بخش‌های خصوصی سه کشور و کشورهای همجوار هستند و باید دولت‌ها تلاش خود را افزایش دهند تا بخش های خصوصی بتوانند در کشورهای مختلف با یکدیگر ارتباط بگیرند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برای اجرایی‌سازی موافقتنامه کریدور شمال-جنوب به یک سیاست واحد نیاز داریم

س تیر ۱۳ , ۱۴۰۲
 به گزارش خبرنگار مانا، دستیار رئیس جمهور روسیه، در نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و  فدارسیون روسیه، اظهار داشت: کریدور شمال-جنوب می‌تواند یک مسیر بشردوستانه برای کشورهای فقیر باشد.   ایگور لویتتین با بیان اینکه مهم‌ترین لازمه پیشرفت تجارت در کریدور شمال-جنوب، تعریف یک سیاست واحد برای تجارت […]