افزایش دزدی دریایی در آب‌های آسیا طی ۶ ماهه اول ۲۰۲۳

افزایش دزدی دریایی در آب‌های آسیا طی ۶ ماهه اول ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا سایت کانتینر نیوز اعلام کرد: داده‌های دریافتی سازمان مبارزه با دزدی دریایی و سرقت مسلحانه از کشتی‌ها در آسیا (ReCAAP) حاکی است از ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی ۵۷ حادثه در آب‌های آسیا رخ داده که در سال گذشته در همین مدت ۲۴ حادثه گزارش شده است.

در این گزارش آمده است: بیشتر حوادث رخ داده در تنگۀ مالاکا و سنگاپور رخ داده و سازمان ReCAAP با اعلام نگرانی از این موضوع به کشتی‌ها توصیه می‌کند هنگام عبور از تنگه مالاکا و سنگاپور مراقبت‌های امنیتی را بیشتر رعایت کنند.

در ادامه گزارش آمده است: در پی اعلام آمار‌های مربوط به دزدی دریایی در آسیا گشت‌های دریایی در این منطقه توسط کشور‌های ساحلی افزایش یافته و سازمان ReCAAP به فرماندهان کشتی توصیه می‌کند در صورت احساس هر‌گونه خطر تغییر مسیر در منطقه را به عنوان یک گزینه انتخاب کنند.

فرماندهان کشتی می‌توانند در صورت احساس خطر و حدس و گمان احتمالی مبنی بر وجود دزدان دریایی بلافاصله با مراکز عملیاتی (SOMS) مستقر در فیلیپین و مالزی تماس بگیرند.

در پایان این گزارش آمده است: مرکز اطلاع رسانی سازمان منطقه‌ای در اکثر مناطق ساحلی گزارش‌های مربوط به حوادث دزدی دریایی و نحوه مقابله با آن‌ها را رصد می‌کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه پهنه گردشگری جزیره لارک/ صدور مجوز ساخت هتل ۵ ستاره در جزیره لارک

چ تیر ۱۴ , ۱۴۰۲
محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه توسعه گردشگری در جزیره لارک به عنوان یکی از مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در دست اقدام است، بیان داشت: طی سالهای اخیر اقدام‌هایی شامل بهسازی معابر، زیر‌سازی جاده اطراف جزیره و […]