تبدیل چابهار به دروازه ورود گردشگران خارجی /ضرورت جذب سرمایه گذاران خارجی در صنعت توریسم مکران

تبدیل چابهار به دروازه ورود گردشگران خارجی /ضرورت جذب سرمایه گذاران خارجی در صنعت توریسم مکران

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه گردشگری در سواحل مکران به گفته مقام معظم رهبری، گنج پنهان محسوب می شود، بیان داشت: همین دغدغه باعث شده تا حساسیت زیادی در سالهای اخیر در زمینه توسعه صنعت گردشگری در سواحل مکران ایجاد شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: در این راستا توسعه اقتصادی در استان باید با محوریت و نگاه توریسم دریایی و ساحلی در منطقه مکران برنامه ریزی و اجرا شود.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر وجود جاذبه های منحصر به فرد گردشگری در سواحل و دریای مکران، همسایگی استان با کشورهای حاشیه اقیانوس هند از مهمترین مزیت های استان سیستان و بلوچستان در زمینه صنعت توریسم دریایی محسوب می شود.

جلال زایی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه های کلان کشوری، جذب ۲۰ میلیون نفر گردشگر خارجی در افق ۱۴۰۴ دیده شده است، با توجه به وجود جمعیت بسیار زیادی از جهان در حاشیه اقیانوس هند اگر بتوانیم تنها یک درصد این جمعیت را به عنوان گردشگر به چابهار و سپس سایر شهرهای ایران وارد کنیم، می توانیم به تنهایی فقط ۲۵ میلیون نفر گردشگر خارجی  را از دروازه چابهار به کشور وارد کنیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: تحقق این مهم نیازمند فراهم کردن زیرساختهای های اولیه است که مهمترین آنها توسعه حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده ای و هوایی است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: در این زمینه می توانیم از سرمایه گذاران کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به ویژه کشور عمان، بهره مند شویم.

وی ادامه داد: برگزاری همایش ها و اجلاس های بین المللی مختلف در سواحل مکران و چابهار و دعوت از سرمایه گذاران متمکن می تواند در نهایت منجر به شروع سرمایه گذاری ها خارجی برای ایجاد زیرساختهای گردشگری مناسب در سواحل مکران شود.

جلال زایی عنوان کردک یکی از مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان طی سال‌های اخیر تلاش برای میزبانی همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و گردشگری در راستای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا در تلاش هستیم نخستین اجلاس وزاری گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند را امسال به میزبانی سیستان و بلوچستان در سواحل مکران و شهرستان چابهار برگزار کنیم، این همایش به زودی برگزار می‌شود، اما هنوز زمان دقیق برگزاری نخستین اجلاس وزاری گردشگری کشور‌های اقیانوس هند اعلام نشده است.

وی در ادامه مشکل مکان اقامتی جهت اسکان گردشگران ورودی به استان را به عنوان یکی از زیرساخت‌های اولیه صنعت گردشگری از مهمترین مشکلات فعلی این صنعت در استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد و بیان داشت:  امیدواریم با رونق دائمی گردشگری در استان سیستان و بلوچستان و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد افزایش ساخت هتل‌ها و انواع مختلف مکان‌های اقامتی در استان باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت:  هم اکنون ۱۰ هتل در سواحل دریای عمان مشغول به فعالیت هستند؛ علاوه بر این هتل ها، خانه‌های بوم گردی در تمام روستا‌های واقع در ساحل دریای عمان از جمله بریس، پسابندر، درک، گواتر، تنگ، جوید و کنارک به گردشگران خدمات اقامتی و پذیرایی ارائه می‌دهند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۴۸ کشتی جدید به ناوگان کانتینری جهان پیوست

ج تیر ۱۶ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت کانتینر نیوز؛ از اول ژانویه تا پایان ماه می ۲۰۲۳ میلادی ۱۴۸ کشتی کانتینری جدید با ظرفیت ۹۷۵۳۴۴ teu وارد ناوگان کانتینری شدند که در مجموع با استناد به گزارش   Linerlytica  مجموع تحویل کشتی‌های جدید در سال ۲۰۲۳  میلادی حدود  ۲.۲ […]