سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان معرفی شد

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان معرفی شد

به گزارش خبرنگار مانا در این آیین علی فتحی عضو هیئت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از خدمات بهروز آقایی مدیرکل پیشین اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان قدردانی کرد.

سرپرست جدید اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بندر امام خمینی باید به سمتی حرکت کند تا به یک شهر لجستیکی بندری تبدیل شود.

ابوطالب گرایلو افزود: این بندر سال‌هاست به عنوان بندر کانونی غلات شناخته می‌شود و هم می‌تواند فرصت و هم تهدید باشد.

وی با بیان اینکه آثار کوچکترین اختلال در این بندر در کل کشور نمود پیدا می‌کند، گفت: بندر شهید رجایی یک بندر کانتینری است و اگر اختلالی در آن رخ دهد ممکن است خیلی مشکل ایجاد نشود، اما در بندر امام خمینی که تأمین کننده کالا‌های اساسی کشور است یک اختلال در سیستم ممکن است تبعات منفی زیادی برای کشور داشته باشد.

گرایلو بیان کرد: این بندر فرصت است برای اینکه بتوانیم آن را به یک شهر لجستیکی بندری ارتقا دهیم و این بحث اتفاقا در ذیل سیاست‌های نظام که بر اقتصاد دریا محور تاکید دارد، می‌باشد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی این است که بنادر کشور را به صورت “بازرگانی” مدیریت کند و بندر امام خمینی که یکی از بنادر شاخص کشور است باید به سمتی برود که به شکل ” بازرگانی ” خود را مدیریت کند.

سرپرست جدید اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، با بیان اینکه چالش‌هایی در این راه وجود دارد ادامه داد: هزینه‌ها در بخش خدمات بندری به شدت افزایش پیدا کرده، اما تعرفه‌ها افزایش پیدا نکرده و لازمه اش این است که به سمتی برویم که بهره وری از تجهیزات موجود را افزایش دهیم.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برنامه نوسازی تجهیزات خود را دنبال می‌کند تا بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را که صرف تأمین و نگهداری می‌شود مدیریت کند و این به بحث بازرگانی مدیریت کردن بنادر کمک می‌کند.

گرایلو افزود: لازم است بخشی از تجهیزاتی که خیلی برای آن‌ها هزینه می‌کنیم در عمل کارایی لازم را برای ما ندارند و باید  از صحنه خارج کنیم تا به درآمد سازمان و بندر کمک کند.

وی ادامه داد: نگرش به بندر امام خمینی فعلاً در تأمین نیاز‌های اساسی خلاصه شده است و باید بتوانیم این رویکرد را تغییر بدهیم، بخش کانتینری و بخش مواد معدنی که همیشه در این بندر بوده را باید فعالتر کنیم.

وی اضافه کرد: با همین دید باید به سمت بحث اسکله نفتی و مخازن نفتی رفته و بتوانیم این بندر را از تک محصولی بودن رها کنیم.

سرپرست جدید اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در بخش بنادر رویکرد ما از توسعه انبارگرا باید به سمت سفارش‌گرا باشد و این اتفاق بیفتد می‌توان گفت بندر حیات خود را خواهد داشت.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا بندر امام خمینی در پروژه شمال – جنوب سهمی داشته باشد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استراتژی دریایی کشور نهایی شد/ ایمنی سازه‌های فراساحل ارتقا می‌یابد

چ تیر ۲۱ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، نشست کارگروه ویژه ممیزی سازمان بین‌المللی دریانوردی( IMO) با حضور مجید علی‌نازی، عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی، مدیران حوزه دریایی و نماینده معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی برگزار شد. در پی اجرای ممیزی آزمایشی خودارزیابی بخش‌های مختلف بندری و دریایی در سازمان بنادر […]