صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از گمرکات بوشهر

صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از گمرکات بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مهدی صفوی  به وضعیت صادرات در سه ماه نخست امسال پرداخت و اظهار کرد: در این مدت هفت میلیون و ۴۹۸ هزار تن کالا به ارزش حدود دو میلیارد و ۸۵۲ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان را شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، سبزیجات و صیفی‌جات تازه دانست و بیان کرد: این کالا‌ها به کشور‌های هدف نظیر چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تایلند و آفریقای جنوبی صادر شده است.

وی با اشاره به واردات کالا از بنادر استان بوشهر و ترخیص آن‌ها در گمرکات عنوان کرد: در سه ماه نخست امسال حدود ۱۲۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۴۲۱ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور و ترخیص شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر، قطعات دوچرخه و موتورسیکلت، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودرو، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، جرثقیل، موز، انواع چای، رادیاتور، کمپروسور صنعتی و متعلقات و انواع بلندگو است.

صفوی ادامه داد: این کالا‌ها از کشور‌های امارات متحده، چین، فیلیپین، هند، ترکیه، جمهوری کره، سریلانکا، ژاپن، آلمان و انگلستان وارد کشور شده و از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص یافته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

همایش و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته برگزار شد

س تیر ۲۷ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، همایش و نمایشگاه و صنایع وابسته خاویار امروز با شعار خاویار ایرانی یک مزیت جهانی در مجموعه فرهنگی غدیر تهران برگزار شد. در این همایش معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاونین و کارشناسان این سازمان، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی کشاورزی، سفرای کشور‌های بلاروس، اندونزی، ونزولا و […]